Skav av benskydd och kortare skydd - tips?

the_connemara

Trådstartare
Min häst får skav på baksidan av benet på frambenen, precis på/ovanför kotleden. Inte av kanten på skyddet utan lite ovanför. Lindar man blir det lite lite ruggat oxå men inte alls lika mycket. Vanligtvis är det inget större problem men nu med klippta ben är det desto mer och nu är jag trött på det! Vad kommer det ifrån tro?

De flesta skydden är lite långa, kan det bero på det? Och isf, var hittar man kortare skydd som ändå går runt benet? Eskadrons senskydd är mest för långa, Veredus senskydd i medium är okej men lite långa, NEWs terrängskydd i medium är oxå okej men lite långa.

Tittar lite på Woofwear och hade velat ha någon smidig strykkappa typ att rida med hemma. En sak jag kommit på som inte sitter bra är strykkappor som är skurna i en båge på insidan utan jag hade velat ha några som ser ut mer såhär typ: http://www.woofwear.com/for-horses/brushing-boots/single-lock-brushing-boot_black-small.html Men det känns ju lagom kul att beställa skydd från UK bara för att testa?

Varför finns det bara senskydd och vanliga damasker :mad: Typ alla de där dressyrvarianterna med ludd i ett vettigt material att galoppera i skogen med UTAN ludd hade jag velat testa!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag använder alltid benskydd runt om vid ridning och rider till allra största delen ute i skogen. Vid dressyr har jag lindor runt om...
Svar
12
· Visningar
1 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp