Skicka iväg unghästen på bete

Pricken2004

Trådstartare
Jag funderade på att skicka min unghäst på vila/bete nästa sommar. Frågan är bara är detta en bra idé? Jag tänkte nämligen bara ”skicka” honom till gården (som har lite större bete än oss + lite mer hästar) bara en kilometer bort. Tänkte kanske 4-5 veckor bara då han får vila (han får vila mer sen när han kommer hem också!), men får ett större umgänge och få leva mer flockliv samtidigt som han processar allt han lärt sig. Han har nämligen bara en kompis hemma hos oss, men det funkar dock bra. Grejen är bara den att han har tidigare stått uppstallad i det stallet vi isåfall skulle skicka honom, tror ni det blir en trygghet för honom eller blir det förvirrande? Han har alltså träffat/gått med de flesta hästar som är där tidigare. När detta blir aktuellt är det Ca ett år sedan han flyttade från det stallet. Vad tror ni?
 
Hästar har inte samma tidsbegrepp som vi och lever i nuet. Jag kan inte tänka mig annat än att det blir tryggt för honom.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 976
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 858
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 708
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp