Skicka träns?

vadvetman

Trådstartare
Hej, en liten fråga. Hur skulle ni välja att skicka ett träns? Det ska returneras och är således nytt så man vill ju inte att det ska gå sönder. Kedjan det köptes ifrån packar i princip bara i en plastpåse, funkar det?

Sv: Skicka träns?

För att vara på säkra sidan skulle jag om jag var du skicka i en liten kartong?
Har man ingen kartong hemma så kan man gå in på tex Jysk eller annan kedja och fråga om man kan få en kartong. Det har jag själv gjort :)

Det är större risk att en påse går sönder och så kanske tränset blir repat och så kanske företaget du köpt det av säger att du inte kan returnera det osv osv...

jag hade först plockat isär det helt, lagt allt i tidnings papper,och gjort ett paket av det, lagt det i en plastpåse eller 2, och sen i en kartong, en sko kartong räcker nog om man plockar isär det helt. sen mycket silvertejp. :p

Det är större risk att en påse går sönder och så kanske tränset blir repat och så kanske företaget du köpt det av säger att du inte kan returnera det osv osv...
Om det blir skadat i frakten får ju företaget anmäla det till fraktbolaget, skickar man i samma som det kom i har man ju inte varit slarvigare än säljaren iaf. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 156
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka