Skilda föräldrar, inte överens

Jag tror också att ungdomsmottagningen kan vara en väg att gå. Där finns ofta både kurator och psykolog som hen kan få hjälp utav.
 
Ja ungdomsmotagningen är ju ett alternativ.

Barnet är i yngre tonåren, så det är svårt för hen att proppsa och söka hjälp själv.

Ungdomsmottagningen tar emot ifrån 13 år så det borde fungera. Hen kan själv gå dit på drop-in tider eller be den andre föräldern ringa och beställa tid om hen inte vill ringa själv.
 
Ungdomsmottagningen tar emot ifrån 13 år så det borde fungera. Hen kan själv gå dit på drop-in tider eller be den andre föräldern ringa och beställa tid om hen inte vill ringa själv.

Kontaktar dom inte föräldern? För i detta fallet är det ju den som har vårdnaden som nekar hjälp.
 
Kontaktar dom inte föräldern? För i detta fallet är det ju den som har vårdnaden som nekar hjälp.

Nej inte enligt den ungdomsmottagning som min dotter gick till iallafall. Barnmorskan där blev helt förskräckt när jag en gång skulle ringa och beställa tid till min dotter då hon hade lektion precis när de hade telefontid så hon bad mig ringa. Hon menade att det är extremt sällan som de överhuvudtaget pratar med någon förälder och hon vägrade att ens säga att min dotter hade varit där tidigare.
 
Jag skulle tro att det kommer göras en bedömning utifrån barnets ålder, mognadsgrad och problematik. Ungdomsmottagning eller ungdomshälsan låter lämpligt att börja med!
 
BUP kontaktar inte alltid vårdnadshavare om man inte vill, jag gick där när jag var 17 och än idag vet ingen av mina föräldrar om det.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 986
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 890
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 094
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp