Skillnad på tekna s-line och a-line hoppsadel?

EmmaW

Trådstartare
Äntligen efter mycket letande har vi nog funnit en passade sadel!:banana: En tekna A-line som låg super, men var lite för vid så den glappade lite när jag red lätt så smalare än en 31 behövs, men i alla fall, är i tagen att beställa men upptäckte då S-line serien på hopp och undrar nu om någon vet om dom har samma passform som A-line och enda skillnaden är hur man ändrar bommen dv själv eller värma om, eller hur ligger det till? Någon som vet?:confused: Har ingen S-line i närheten så jag kan kolla just nu...

Sv: Skillnad på tekna s-line och a-line hoppsadel?

Kan numera informera om att bommen är betydligt rakare i den nya S-line och efter mycket funderande fram och tillbaka så är nu en sån på väg hem till mig :D

Liknande trådar

Utrustning Jag vill ha era erfarenhet av teknas a-line och s-line. Kan någon bekräfta vilken av dem som har rund resp. Kilbossor? Jag letar sadel...
Svar
3
· Visningar
2 673
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har idag en Tekna S Line Dressyr som ligger bra på hästen men jag är så trött på att det är en syntetsadel. Ska börja leta efter en...
Svar
0
· Visningar
1 100
Senast: Laban
·
Utrustning Vad är det för skillnad på dessa två sadlar från Tekna? Stämmer det att S-line passar hästar med mer rakare ryggar och mer manke samt...
Svar
0
· Visningar
4 135
Senast: Hoppmallan
·
Utrustning Hej! Har en tekna s-line hopp utprovad till min häst men funderar på att leta efter dressyrsadel. Har tänkt ta ut min sadelprovare nu...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: lett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka