Skillnad Rambo Flybuster och Rambo Protector

Ace

Trådstartare
Hej

Någon som haft båda? Vad är egentligen skillnaden förutom priset?

Pållens Flybuster sjunger på sista versen och jag funderar på ersättare.

Slitstarkt tyg är ju Protectors främsta säljargument men jag läste någonstans om Flybuster ”samma tyg som populära protector”. I övrigt ser de likadana ut?

Ett problem med nuvarande Flybuster är att det ”hakar” i pälsen och dras bakåt. Finns det något Flugtäcke som inte gör så?
 
Fly Buster är impregnerat med insektsmedel samt kortare på sidorna än Protector. Protector är extra lång ner över fram och bakbenen. Fly Buster är även lite enklare då det bara har två spännen på halsdelen jämfört med Protector som har tre.
Det är de skillnaderna jag har sett, någon annan kanske vet mer.
Jag har haft protector och inte märkt av att det hakar i pälsen eller glider bak. Men det är så klart olika hur de ligger på olika hästar.
 
Fly Buster är impregnerat med insektsmedel samt kortare på sidorna än Protector. Protector är extra lång ner över fram och bakbenen. Fly Buster är även lite enklare då det bara har två spännen på halsdelen jämfört med Protector som har tre.
Det är de skillnaderna jag har sett, någon annan kanske vet mer.
Jag har haft protector och inte märkt av att det hakar i pälsen eller glider bak. Men det är så klart olika hur de ligger på olika hästar.
Jaså, det är inga skillnader jag lyckats se på produktbilder, att protector inte har vamoose visste jag. Är protector även längre runt magen tro? Pålle vill ha 140 men magskyddet når inte runt på hans flybuster.

Töjer sig protector? Jag har haft två flybuster i olika storlekar och jag tycker att de tappar formen efter en säsong vilket ökar på glida-bak-problemet

Han är hopplös, alla täcken som inte har silkigt foder dras bak så han stryps. Fleece till exempel kan han inte ens ha i boxen utan att det kasar bak.
 
Jaså, det är inga skillnader jag lyckats se på produktbilder, att protector inte har vamoose visste jag. Är protector även längre runt magen tro? Pålle vill ha 140 men magskyddet når inte runt på hans flybuster.

Töjer sig protector? Jag har haft två flybuster i olika storlekar och jag tycker att de tappar formen efter en säsong vilket ökar på glida-bak-problemet

Han är hopplös, alla täcken som inte har silkigt foder dras bak så han stryps. Fleece till exempel kan han inte ens ha i boxen utan att det kasar bak.
Vet inte om magskyddet är längre. Det tror jag inte. Upplevde inte det som större på det protector jag hade utan normalt.
Jag upplevde heller inte att protector töjde sig, hade det två säsonger innan hästen såldes och täcket fick följa med hästen. Men då var min häst inte särskilt kraftig eller bred på något sätt så täcket satt väldigt löst på honom.
Du kan ju ringa tex Strömsbergsgård och fråga om skillnaden mellan täckena. De har ju alla HW modeller och borde veta.
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp