skimmelsjukan...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 623
K

knasenknas

..vart kan man få reda på allt om skimmelsjukan??? någon sida där det står?

Sv: skimmelsjukan...

Oj jag såg att du skrivit många trådar men jag svarar här.
Skimmelsjukan (Melanom) kan vara farlig men många hästar har levt långa liv med dessa knölar.
Jag vet bara ett fall där en häst fått avlivats pga detta. Hans cancer háde utvecklats till tumörer i huvudet.
Jag vet att det varit uppe i trådar förut på Buke, sök på melanom så kanske du hittar något.

Sv: skimmelsjukan...

jag sökte på ordet Melanom och det bästa svaret får du i tråden Melanom, Gilraen har skickat den, där svarar Peter Lundin som är vetrinär.
Tyvärr kan jag inte länka till trådar - lite dålig på länkning

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
290
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 932
Senast: EZMK
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka