Skinnskodda ridbyxor

linlar1

Trådstartare
Efter att mina älskade Drako-ridbyxor definitivt har gjort sitt efter 14 år gav jag mig ut på jakt igår efter ett par nya. (Jag har haft några "billigbyxor" under tiden också men dom har alla sett tråkiga ut eller gått sönder efter max 5 år). Insåg ganska snabbt att jag inte riktigt har hängt med på vad som har hänt på ridbyxfronten dom senaste åren. Drako gick visst i konkurs får ca 10 år sedan så där fick jag ge upp. Tänkte att jag säkerligen kan hitta några liknande men icke. Det jag är ute är helskodda ridbyxor i äkta läder. Finns det någon tillverkare som har det i utbudet?

Sv: Skinnskodda ridbyxor

Letar du efter ett par riktiga kvalitetsbyxor tycker jga att du ska satsa på ett par Pikeur. Visserligen inte läderskodda, men håller mycket hög kvalitet. :)

Àstund har ridbyxor med äkta läderskoning, dock tror jag att de bara har jodphusridbyxor men jag vet inte.

Sonnenreiter har ngn modell med äkta läderskoning på vanliga ridbyxor.

Jag har också ett enda par ridbyxor med äkta läderskoning, och jag älskar dem! De är från märket Kentucky men det var väldigt längesen jag köpte dem, de är säkert 15 år. Dessa byxor är de enda jag någonsin har ägt (och sett) med äkta läder så jag får väl tipsa om Kentucky, det märket finns än iaf :)

Kentucky är det enda märke jag har sett på de senaste 10(?) åren som fortfarande har riktigt skinn i skoningen. Övriga har slutat med det för att slippa risken för att skinnet drar ihop sig i tvätten, men inte resten av byxan och sömmar spricker.

Tack för svaren! Àstund fick sorteras bort tyvärr pga priset. Hade en maxgräns på 2500kr. Annars så hade jag absolut kunnat tänka mig dom! Lyckades inte hitta Sonnenreiter eller Kentucky i äkta läder men det kan ju finnas ändå.

Håller inte alls med om att det är problem med läderskodda ridbyxor att sömmarna spricker i tvätten. Har som sagt haft mina i 14 år och dom såg bra ut dom första 12 iallafall... Men det beror väl givetvis vilken kvalitet det är som med allt annat.

Det fick bli ett par pikeur i konstläder ändå. Bara hoppas att dom håller längre än mina "billigbyxor".

Liknande trådar

Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: krocket
·
U
Övr. Hund Med tanke på att jag skrev i "är din hund farlig tråden" så skriver jag den här tråden. Jag tog nämligen bort min spaniel i förra...
Svar
9
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka