Skitoinlägg?

Pigalle

Trådstartare
har en fråga angående iläggen till bomlösa paddar. Är skitoinläggen de som anses bäst? mest tryckfördelande?
Jag har grandeurpad till min häst nu och de iläggen som medföljer. Men är skiton snäppet bättre?:D

Sv: Skitoinlägg?

Jepp, mycket bättre!!:bow:

Har både dem och orginalinläggen i min HAF-pad. Grandeurs inlägg är något bättre än HAFs. De är stabilare, men väldigt tunna. Haf är bara skumgummi i stor sett... Men med Skito också blev padden kanon!!:D

Jag tycker att hårdpressad ullfilt är det absolut bästa materialet till inlägg i paddar till bomlösa. Det finns i Torsions originalpaddar (som Torsion i Sverige av någon anledning inte säljer).

Hej,

SKITO inlägg är kanon, kan varmt rekommendera dom. Vi har dom i våra Grandeurpadar till vår bomfria.

~Ingrid

Jag tycker att hårdpressad ullfilt är det absolut bästa materialet till inlägg i paddar till bomlösa. Det finns i Torsions originalpaddar (som Torsion i Sverige av någon anledning inte säljer).

Vad puckat!
Jag visste inte det och funderade på att göra egna men konstaterade att det skulle bli för dyrt. Men så har tillverkaren redan gjort det!

Vad bra att höra att de fungerar bra! Jag har de iläggen som medföljer till Grandeuren, beställde ett schabrak från tillverkarna i tyskland och beställde extra ilägg då med. Grandeurpaddarna är annars bra.

Vet du möjligtvis vad iläggen/panelerna kostar? Tänkte köpa sådana men behålla min grandeurpad.

Ska även byta framvalv till ett vidare. Det gamla är det en spricka i och dessutom tror jag det är för trångt eftersom min pålle inte har så mycket manke.
Nu rider jag med vadd i så länge, vilket känns bättre än att det ska trycka på musklerna bakom bogbladen.

skito inläggen är större, det var de iaf när jag köpte, men det är inga problem att klippa dem till rätt storlek.:D Jag använder dem i Grandeur padd.

har SKITO pad (så klart med SKITO inlägg) som jag och hästen gillar skarpt!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 997
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 890
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025