Skötare med handikapp/skada

Sv: Skötare med handikapp/skada

Ja, kommer jag åt det hållet så hojtar jag!!!! Skulle gärna vilja klia baby ;) Är det din "lilla" på 170 eller vad det var?? :crazy:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Åh... att jag inte har råd med körutrustning till Brisse än...:( Då skulle du få köra honom när du vill! :) Men det kommer såsmåningom! :angel: ;)
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

hej jag har börjat med simning vid lugnet och det är bra för mig man kan röra sig fritt och när man kanske är lite osäker och det där med vikten man väger väldigt lite ivatten och simning är nyttig motion.
för hela kroppen får jobba.sedan gäller det att förlora vikten genom kosten och massor av motion som jag är skit dålig på.
innan jag törs rida igen oxå efter min egen rid olycka pga psykisk ohälsa ,axeln gick ur led på mig och det kunde ha gått ännu värre,
jag var desperat just då ,ett rop på hjälp.
och mitt jävla ur sinne,fullständigt tokig,just,e det galen,jag hoppas
min böner och kommer kanske att lätta på trycket.inom bords,för sanningen hoppar visst ur truten ändå.
det är bla där för jag är här på bukefalos är man dum ihuvudet så är man .sedan var jag sur på ridläraren en stöddig tjej jävel,som trode hon var något.---
jag hoppas inte det är slutet för mig och ridningen men risken är stor.
klant arsel till mig.nej det har gått bra när jag satte mig upp och red
igen efter min olyckan det gick bra just.jag red på hackamore ute iskogen som en cowboy,man bara styr med handen och säte benen.
och min nya tjej som hade stallet ridlärare hon var hel fantastiskt schysst helt i min stil wild och galen. och på gång jämnt,.
hon var helt okey.tuff till tusen.jag älskar tjejer och killar med stake i!
det du sen du!lite äventyr får man tåla i leken.
lite historia från mig. :banana: :bump: :devil: :confused:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

ÅH! Jag har fått svar om en fjording som gillar att bli riden OCH körd!!!!! Står ca 2 mil från mig!!! Ska förhoppningsvis dit på lördag och hälsa på henne!!!! 12 år gammal guling!!! :banana: Håll tummarna!!!!!! :bump:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Håller tummarna....
Skulle du annars ha vägarna åt mitt håll finns en drös med pållar som väntar på sköna skogsturer och stallmys. :love:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Bara man vet vad som gäller från början så är det inga problem.
Att saker tar extra lång tid: spelar ingen roll, det är din tid.
Pyssa/gulla: "fritt fram" 7 dagar i veckan, behövs inga bestämda dagar :)
Inte rida varje gång: Beror på vad du menar med inte rida. Bara skritta ut alt promenera med hästen skulle vara helt OK, men inte att hästen oplanerat står helt och hållet.
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Jag skrev faktikst en annons här om jag kunde bli medryttare till en häst. Och jag fann en go häst som jag red på i 1 ½ år. Och hästens ägare och jag är idag väldigt nära kompisar :love:
Och detta slutade med att jag idag har min egen häst med stor hjälp från henne.
Så jag tycker att du ska skriva en annons så som jag gjorde. Jag fann min häst dagen efter som jag hade skrivit in här.


Lycka Till!
:bump:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Jag har skrivit en annons och fått två svar. Den ena ville dock låna ut sin häst, och det är ju inte genomförbart för mig. Den andra ska jag förmodligen åka och hälsa på på lördag. Det är en 12 år gammal fjording som både rids och körs. Hon har två hästar till, så det finns att gosa med. En fjorda till och en nordis!
Jag hoppas att kemin stämmer, för i så fall har jag en häst att pyssla med snart!!! :banana:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Ja! Absolut skulle jag kunna ha en skötare med handikapp/skada till min häst! Lycka Till!
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Förstår att situationen är jobbig, men ge inte upp!
Förr eller senare är jag säker på att du kommer hitta en häst. :)
Jag tycker inte att du behöver gå in i så mycket detaljer ang. handikapp eller skada, men skriv att du främst vill ha en häst att
mocka åt, pyssla med och prommenadrida lite emellanåt. Kanske har du sedan någon hemsida du kan hänvisa till eller så kan väl du och hästägaren ta det på telefon sedan? Ang. viktbärande häst, så kan du ju ange att du söker just en viktbärande häst i annonsen, så får ägaren själv komma fram till om den anser hästen som viktbärande eller ej. Sedan beror det ju så mycket på HUR man inverkar på hästen och Inte hur Tung man är. Jag är övertygad om att det finns jätte många hästar som klarar 100 kg galant om ryttaren bara rider i balans, i princip borde alla normalstora hbl, som inte är jättenätta och inte jättesmå, typ de flesta normala till kraftiga hbl över 160 klara av minst 100 kg. Jag red i våras och i somras maxad C-ponny
lite då och då (inga direkta krav på ponnyn men jag rider ju balanserat) och trots mina ca 80 kg, så var det inte alls några problem för henne.

Så du skulle ju kunna formulera det att hästen bör vara från ca 160
och uppåt, från normaltypigt hbl till grövre modell alt. större typerna
av kbl som är viktbärande.

Kämpa på nu! Lycka till!!
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Prosit skrev:
Ni som har hästar som promenadrids i skogen och lite på bana då och då. Skulle ni kunna tänka er att ha en skötare med handikapp/skada?

Absolut. Så länge medryttaren klarar av det som bör göras med och kring hästen på ett eller annat sätt, och de passar ihop mentalt, så är det helt naturligt. Hästar väljer vilka de vill vara med, jag litar på deras omdöme.
Detta gäller faktiskt ALLA medryttare, oavsett om de har ett funktionshinder eller ej.

Lycka till med provritten imorgon!
 
Senast ändrad:
Sv: Skötare med handikapp/skada

Ja, så är man skötare då!!!! :banana:
Jag red inte idag, ville hälsa först och så. Nästa vecka ska jag dock ut och rida, och sen kommer ägaren att visa mig sele och rockard.... ;)
Lägger ut en bild på henne här.... den är stor, så ni vet. bild
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

grattis och lycka till. Den ser fin ut!!! :)
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Tack så mycket, hon var en riktig sötnos med frökenögon!!!
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Ja, vad kul att du hittade en så fort!! Jag sa ju det... ni medryttare BEHÖVS! ;)

Hoppas det går bra att rida/köra den också.

LYCKA TILL!! :banana:
 
Sv: Skötare med handikapp/skada

Vad roligt! Håller tummarna för dig. Funderar själv på att sätta ut annons för att hitta en ny sköthäst. Håller just nu på i ett stall med ett 40-tal hästar men det sköts förskräckligt dåligt ( en praktikant ska sköta alla och de flesta hästarna behövs jobbas mycket med då de är lite hanterade). Har fibromyalgi och när jag är i stallet så gör jag ALLTID för mycket då jag vill försöka göra det lite bättre för hästarna. Sedan är jag sängliggande dagen efter.

Nu har jag insett (har i och för sig gjort det länge men har försökt att fortsätta ändå) att det inte fungerar längre. Hade samma tankesätt som du när jag började fundera på att sätta ut annons. Har jobbat med travhästar tills jag blev för sjuk sedan har jag mestadels hållit på med nordsvenska brukshästar, tinkers/irish cobs, shire och ardenner. Det är på stället jag är nu som har de hästarna.

I höstas började jag att "rida" häst istället för att "åka" som jag gjort förut. Då började jag rida lektion på islandshästar.

Har inte ridigt så mycket förut och slutade för en del år sedan då jag varit rejält överviktig (senaste åren 3 siffrigt ;) ). Nu väger jag dock 70kg efter att tappat över 60kg på 1år. Så nu vill jag sätta igång med ridningen mer men tvekar att sätta ut annons då min ridning inte är särskilt bra.

Har fått många erbjudanden att jag kan hålla på med hästar med problem som jag gjorde förut. Men det sliter på kroppen och det jag skulle vilja ha är en liten snäll och okomplicerad häst att mysa med.

Vart satt du ut annonsen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
599
Senast: valy
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp