Skolprojekt

Hananas

Trådstartare
I slutet av maj har vi ett projekt i skolan. Vi är "lediga" tre dagar (+lördag och söndag, totalt 5 dagar) och under den tiden ska vi ha ett valfritt projekt att arbeta med. Vi får välja om vi vill vara själva, i par eller i en grupp. Sen ska vi redovisa projektet för resten av skolan, och de bästa projekten får pris. Det vanligaste är att man renoverar sitt rum eller fixar på sin moped, men jag vill göra något annorlunda. Har ni några roliga idéer? Det får gärna vara något med temat häst/djur/natur:D
 
I slutet av maj har vi ett projekt i skolan. Vi är "lediga" tre dagar (+lördag och söndag, totalt 5 dagar) och under den tiden ska vi ha ett valfritt projekt att arbeta med. Vi får välja om vi vill vara själva, i par eller i en grupp. Sen ska vi redovisa projektet för resten av skolan, och de bästa projekten får pris. Det vanligaste är att man renoverar sitt rum eller fixar på sin moped, men jag vill göra något annorlunda. Har ni några roliga idéer? Det får gärna vara något med temat häst/djur/natur:D

Har du egna djur? Tex häst eller hund kan ju va att lära in ett trick eller så. Men kanske inte populärt om det inte är ditt eget djur...
 
I slutet av maj har vi ett projekt i skolan. Vi är "lediga" tre dagar (+lördag och söndag, totalt 5 dagar) och under den tiden ska vi ha ett valfritt projekt att arbeta med. Vi får välja om vi vill vara själva, i par eller i en grupp. Sen ska vi redovisa projektet för resten av skolan, och de bästa projekten får pris. Det vanligaste är att man renoverar sitt rum eller fixar på sin moped, men jag vill göra något annorlunda. Har ni några roliga idéer? Det får gärna vara något med temat häst/djur/natur:D
Skapa en gemensam hundpromenad för alla hundar och hundägare i närheten. Det kräver en del planering men brukar vara uppskattat.
 
Brainstormar lite fritt, så här kommer blandade förslag som kräver lite olika förutsättningar:
Anordna en rykttävling
Renovera/organisera sadelkammare
Renovera/fixa till US-rum
Gör en naturbana (se "Agria naturbana" för inspiration)
Gör en naturbana fast för hundar
Gör en "aktiv rastgård" för egna djur om du har t.ex. hund
Märk upp och gör iordning en promenadslinga i skogen (du måste såklart kolla med markägaren först att det är ok innan du gör nåt sånt)
Bygg ett hinder (hopphinder, WE, eller nåt annat)
Bygg/gör någon form av förvaring (t.ex. stallskåp eller skåp för kattens/hundens/kaninens alla grejer)
Storstäda, tvätta och fixa hästtransporten

Hoppas nåt av det kan vara till nån hjälp eller ge lite inspiration iallafall :)
 
Om du är kopplad till en ridskola kanske du kan ordna en kombinerad vårstädning/rykttävling? En ridskola nära mig ordnade skötar-OS där deltagarna skulle göra vårfint i boxarna och rykta hästen så fint som möjligt. Vinnarna fick pris sponsrade av Hööks 😊
 
När du skriver natur tänker jag att man kanske kan ordna någon slags skräpplockar-grej. Ev, om du har tillgång till hund eller häst, göra det tillsammans med djuren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 568
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 948
Senast: tuaphua
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 459
Senast: Ajda
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 718
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp