Skor och shortchaps?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Favina

Trådstartare
Får man ha det i nationell tävling?

Har inga ridstövlar ännu, har inte hittat några som passar. Skall tävla om två veckor och vill inte köpa stövlar bara förat ha till tävlingen.

Kram Favina :bump:

Sv: Skor och shortchaps?

vet inget om hoppning, men i dressyr måste man ha stövlar från regional nivå!

om du inte vill köpa dyra läderstövlar så kanske konstläder(typ gummistövel) skulle funka bra. :idea:

vet inte riktit..... men ska du tävla hoppning? Jag vet inte om man får ha skor o shaps, man kanske måsta ha skor o stövelskaft eller stövlar..... jag tror man får ha skor o stövelskaft för det är ju typ samma sak bara att de två delarna inte sitter ihop, men skor o shaps...tveksamt..

Om det är hoppning så kan du ha det. Vet inte vad det är för shortchaps du menar men det är ganska vanligt att folk rider med skor o tex. dyon chaps vilket kan se nästan identiskt ut med en ridstövel.
Dressyr vet jag dock inget om.;)

I dressyr måste du ha stövlar från regional nivå och uppåt. Därmed stänger jag tråden då det finns flera "stöveltrådar".

/B_A_L, moderator

För övrigt är det bra att införskaffa ett TR om man tänker tävla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 277
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 246
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka