gadriel

Trådstartare
Alltså..jag har alltid tyckt att det är urfånigt och dumt att klä på hundar massa kläder men har lyckats få en riktig fryslort. *suckar*.

Så länge man går så funkar det bra men det går inte att stå still mer än någon minut så fryser han halvt ihjäl (hackar t o m tänder). Jag har täcke och halsduk på honom men det är i första hand tassarna han fryser om. Även om vi går en långpromenad så hoppar han på tre ben sista biten.

Är man knasig om man köper dojor till hundstackarn? Som det är nu kan jag inte ta med honom ut i stallet ens medan jag fodrar djuren om jag inte har med en filt på golvet, har han bara det under tassarna så är han nöjd.

Är det någon som testat skor (eller vad man kallar det) på sin hund? Jag ska beställa nytt foder och såg att f**derbilen hade billiga skor och funderar om man skulle testa.

*ångrar djupt att jag köpte en fryslort till hund*

Sv: Skor

Det är många som köpt skor till sina hundar denna vinter. Om hunden behöver skor så tycker jag man köper och får nöjd hund :laugh:
Får återkomma med tips då jag inte kommer ihåg riktigt vad det var för företag jag var in på.

Det är många som köpt skor till sina hundar denna vinter. Om hunden behöver skor så tycker jag man köper och får nöjd hund :laugh:
Får återkomma med tips då jag inte kommer ihåg riktigt vad det var för företag jag var in på.

Gärna, har inte den blekaste aning om vad som är bra, känner ingen som använt det heller.

Nu sen förra helgen när jag var hos en kompis med stor vinhund som fick lunginflammation (den har ändå täcke på ute) så är jag extra nojig och på magen är han ju så gott som naken (han fäller av det på vintern, knasigt värre).

Om du inte vill ha skor, kanske benvärmare kan vara någonting. De är dessutom mycket billigare så det är värt att testa.

Hittade en mening på ett annat forum

Obtrack, muttlucks (hundskor, till italienaren)

Kolla där :)

Om du inte vill ha skor, kanske benvärmare kan vara någonting. De är dessutom mycket billigare så det är värt att testa.

Tror inte det hjälper så mycket även om han är varm på benen. Dessutom kissar han oftast ner sina framben, förvisso varmt först men sen... ;)

Jag har köpt Muttluks till min hund. Hon kan vara ute längre med dem på, jag köpte de som är filtfodrade. Jag har inte använt dem jättemycket men det är ju bättre att hunden trivs när den är ute än att den inte vill vara ute alls. Jag köpte dem från Kanada så jag kunde få de helt svarta samt till ett bättre pris än i Sverige. Muttluks är ett av de få märken som har bra skor som passar småhundar, annars verkar small passa typ en bordercollie eller likande hos tex Ruffwear.

Senast ändrad:

Jag har Ruffwear till vår NF.
De är ju ganska dyra men värda pengarna eftersom det var svårt att få någonting annat att sitta kvar på tassarna.
Han har använt dem jättemycket i vinter eftersom saltet har tagit hårt på hans tassar. Därför var jag tvungen att ha ett par skor som höll för långpromenader och inte bara för "kissrundor".

Jag har köpt skor till min dvärgpudel! Hellre det än att han börjar halta efter 5 minuter och vi inte kan fortsätta gå, nu kan vi promenera som vanligt i en timma :)
97362_1266761156.jpg

Jag antar att du testat fet vattenfri salva? Med PROBS salva på känner min hund ingenting. Han kan annars lyfta på ngn tass när han står still på isig snö i många minus. Jag tror det håller svidande salt borta oxå.

Jag har köpt Muttluks till min hund. Hon kan vara ute längre med dem på, jag köpte de som är filtfodrade. Jag har inte använt dem jättemycket men det är ju bättre att hunden trivs när den är ute än att den inte vill vara ute alls. Jag köpte dem från Kanada så jag kunde få de helt svarta samt till ett bättre pris än i Sverige. Muttluks är ett av de få märken som har bra skor som passar småhundar, annars verkar small passa typ en bordercollie eller likande hos tex Ruffwear.

Låter som de skulle vara bra. Ja min hund är en whippet så han har inte så värst stora tassar och smala ben.
Såg nu att priset var för 4 st, fick för mig att dom såldes parvis, då var det inte så dyrt ändå tycker jag.

Jag har Ruffwear till vår NF.
De är ju ganska dyra men värda pengarna eftersom det var svårt att få någonting annat att sitta kvar på tassarna.
Han har använt dem jättemycket i vinter eftersom saltet har tagit hårt på hans tassar. Därför var jag tvungen att ha ett par skor som höll för långpromenader och inte bara för "kissrundor".

FInns dom i storlek som passar whippets? DOm såg också fina ut och de hade även tröjor som såg jättebra ut. :)

Jag har köpt skor till min dvärgpudel! Hellre det än att han börjar halta efter 5 minuter och vi inte kan fortsätta gå, nu kan vi promenera som vanligt i en timma :)
97362_1266761156.jpg

Vilken söt :)

Funkar dom bra och vart har du köpt dom?

Min hund springer springer mycket så de bör kunan sitta på plats även om han får tokfnatt.

Jag antar att du testat fet vattenfri salva? Med PROBS salva på känner min hund ingenting. Han kan annars lyfta på ngn tass när han står still på isig snö i många minus. Jag tror det håller svidande salt borta oxå.

Skulle också tipsa om PROB men du hann före :)
Kanonsalva.

Nej det har jag inte testat, tack för tipset. Var köper man den salvan?

Salt har vi inga bekymmer med alls här, vägarna sandas på sin höjd. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en liten hund som fryser otroligt mycket om tassarna om det blir kallt på vintern, räcker med några minusgrader. Det går inte att få...
Svar
15
· Visningar
1 588
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 467
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 844
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka