aglaonema

Trådstartare
När man köper skor till hästen om den har storlek 1 eller 0 t.ex, är det nån skillnad om man tar 20*8 eller 22*8?
 
Ja. Den ena skon är 22mm .... bred... och den andra 20.

Om det gör skillnad för din häst, det vet din hovslagare bäst.
 
Tänkte bara för att på en del hästskor som finns att köpas i affären står det inte ens utmärkt om dom är 20*8 mm eller 22*8 mm då vet man ju inte vilkendera det är.
 
Fast dom blir väl inte smalare eller bredare? Är det inte bara själva järnets bredd det handlar om?
Mitt fullblod kan inte ha brett järn på skons då hon har tunna hovväggar så en sko med brett järn skulle vara utanför hennes hov eller bli sömstucken för att sömhållen hamnar för långt in.

Min andra är tvärt om då han inte kan ha dom med smalt järn då jag skulle behöva ta bort massa hovvägg om jag sätter skon där den ska vara eller sömma på fel ställe och detta utöver att han är kraftigare och behöver mer material att stå på för att trivs.

Dessa hästar skiljer det bara 2 cm på på höjden men deras hovar och kroppstyp skiljer massor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är värmen på? Skriv gärna om ni har sån värme ni "bestämmer" över själva eller om den slås på av nån annan. Jag har nog en ovanligt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 426
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Var på Jönköping Horse show och blev ”påhoppad” av en skoputsare som gjorde reklam för en skokräm. Han smorde in våra skor, och sen gick...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Milene
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
622
Senast: MissFideli
·
Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
872
Senast: lykke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp