Skörda eget hö??

Sparvoga

Trådstartare
Vilka gräsfröer är det man bör använda:confused: ??? Timotej o klöver?? har helt lagt dessa kunskaper på hyllan, suck:crazy:

Sv: Skörda eget hö??

Jag lärde migi skolan (med reservation för att det var ett tag sen...)) att engelskt rajgräs,ängssvingel, ängsgröe o timotej e ett bra hästhö. Du kan nog få rekommendationer när du köper fröna.

Sv: Skörda eget hö??

Gå in på Granngården och prata med någon som är kunnig vad gäller den aktuella zonen. Jordmån etc spelar in. Och vad du ska fodra till. Om du ska låta vallen betas efter förstaskörd etc.

Eller kanske ringa t ex Weibulls....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 772
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som... 2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Tatueringstråden, del 4

Hund, Katt, Andra Djur