Skrället har somnat in

Vassi

Trådstartare
Tillslut blev det för många sjukdomar och skador för en stackars Skrällekropp att behöva leva med och tidigare i veckan slapp han allt ont. Det jävligaste beslutet. Sista dagarna hängde vi mest på filten i trädgården, och han var så nöjd med att bara ta det lugnt utomhus och ha matte på ständigt kliavstånd. Sista dygnet struntade vi i allt vad elimineringskost heter och han fick allt han tycker om. Min älskade fjantfarbror, mitt hjärteskräll och bästa hund 💔
Vill tacka för allt stöd vi fått på Buke genom åren. Särskilt tack till Malibu_stacey som delar med sig av all sin kunskap, och till Sleepan för allt stöd senaste månaderna och sista veckan. Tack också till Acto, farin och Araslei och flera till som jag säkert glömt.
DSC_2088.JPG
 
Tillslut blev det för många sjukdomar och skador för en stackars Skrällekropp att behöva leva med och tidigare i veckan slapp han allt ont. Det jävligaste beslutet. Sista dagarna hängde vi mest på filten i trädgården, och han var så nöjd med att bara ta det lugnt utomhus och ha matte på ständigt kliavstånd. Sista dygnet struntade vi i allt vad elimineringskost heter och han fick allt han tycker om. Min älskade fjantfarbror, mitt hjärteskräll och bästa hund 💔
Vill tacka för allt stöd vi fått på Buke genom åren. Särskilt tack till Malibu_stacey som delar med sig av all sin kunskap, och till Sleepan för allt stöd senaste månaderna och sista veckan. Tack också till Acto, farin och Araslei och flera till som jag säkert glömt.Visa bifogad fil 95456
Jag beklagar verkligen! Men ni har ju gjort helt rätt, och han är nog evigt tacksam för att slippa lida något mer ❤️
Sista dagen för min första hund, som också åt strikt allergikost, bestod också i kli, mys och massa gott i form av skinka, bacon, godis. Minns att jag tog med mig ett paket med bacon till veterinären. En hemsk dag, men det var rätt beslut.
Jag hoppas att ni kan finna lite tröst hos er Terror ❤️
 
Fina lilla Skrälle ❤ Så fint att ni kunde få några mysiga dagar på filten i trädgården. Baksidan av kärlekens mynt är sorgen när de älskade lämnar oss, så jag tänker att vi ska vara tacksamma att vi sörjer. Även om det är tungt såklart 💔
 
Tillslut blev det för många sjukdomar och skador för en stackars Skrällekropp att behöva leva med och tidigare i veckan slapp han allt ont. Det jävligaste beslutet. Sista dagarna hängde vi mest på filten i trädgården, och han var så nöjd med att bara ta det lugnt utomhus och ha matte på ständigt kliavstånd. Sista dygnet struntade vi i allt vad elimineringskost heter och han fick allt han tycker om. Min älskade fjantfarbror, mitt hjärteskräll och bästa hund 💔
Vill tacka för allt stöd vi fått på Buke genom åren. Särskilt tack till Malibu_stacey som delar med sig av all sin kunskap, och till Sleepan för allt stöd senaste månaderna och sista veckan. Tack också till Acto, farin och Araslei och flera till som jag säkert glömt.Visa bifogad fil 95456
Beklagar sorgen ❤️
 
Jag beklagar verkligen! Men ni har ju gjort helt rätt, och han är nog evigt tacksam för att slippa lida något mer ❤️
Sista dagen för min första hund, som också åt strikt allergikost, bestod också i kli, mys och massa gott i form av skinka, bacon, godis. Minns att jag tog med mig ett paket med bacon till veterinären. En hemsk dag, men det var rätt beslut.
Jag hoppas att ni kan finna lite tröst hos er Terror ❤️
Det var ju en av grejerna; jag ville inte att han skulle behöva uppelva mer smärta av förvärrad artros eller att korsbandet brast helt, men jag ville också att han skulle slipp elimineringskosten på slutet. Vi har haft en väldigt hängiven veterinär som fortfarande ville testa smärtstillande, men vi kände att det fick vara bra med insatser som inte garanterat skulle hjälpa när han mådde så pass dåligt.
Men åh, din vackra Skrällehund! :heart Beklagar så, men vad fint att höra att ni fick de där sista dagarna och att ni fattade rätt beslut.
Han är i gott sällskap på andra sidan bron.
I gott sällskap. Jag hoppas att terriertanten mött upp honom där, så får de jämföra norrbottniska fjäll och skotska kullar :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp