Skrivare i nöd!

Tass

Trådstartare
Hej!

Finns det någon snäll bukare som är bra på bläckstråleskrivare? Jag har nämligen en Epson Stylus C66 som inte sköter sig som den ska längre. Den är tre år gammal, och har fungerat bra/hyfsat så långt. Ibland har utskrifterna blivit lite randiga, men då har jag bara kört huvudrengöring, och sen har allt blivit bra igen.

Men nu funkar det inte längre! Den svarta bläckpatronen vägrar att ge ifrån sig färg! Det kommer ibland lite grand, men inte mera. Alla andra patroner är jättebra.

Jag har provat med ett antal huvudrengöringar, jag har bytt bläckpatron (trots att den gamla inte var slut), ifall det var patronen det var fel på. Men icke!

Vad göra? Kan man göra rent för hand ifall munstycket torkat? (Vet inte ens hur jag får fram munstycket eller hur det ser ut, men visst… ). Och varför just den svarta färgen, är det för att jag använt den mest? Just nu har jag skrivit ut ganska mycket, så det är inte så att den stått och dammat igen direkt.

Blir jag tvungen att slänga den eller går den att rädda? Jag är inte särskilt bra på datorer så har ingen aning om vad jag ska göra.

Någon vänlig själ? :love:
 
Sv: Skrivare i nöd!

Exakt varför det inte fungerar är svårt att svara på, men rengöra munstycket är ju en bra början, om det skulle gå att komma åt på något sätt. Risken finns väl att man måste plocka isär skrivaren för att komma åt.
 
Sv: Skrivare i nöd!

Tack för svaret Sharpless!

Jaha, nu har jag gått igenom manualen för att försöka klura ut hur man kommer åt munstycket. Uppenbarligen ska man inte röra det, för det finns inga instruktioner. Plocka isär skrivaren låter lite drastiskt, är rätt säker på att sen får jag inte ihop den igen. Om jag nu får isär den öht. Men vi får väl se, ska söka lite mer på nätet och se om jag hittar nåt matnyttigt tips.

PS Försökte skrämma den till lydnad genom att viska ”sopstationens elektronikcontainer” i örat på den, men den inte ens röck – den är nog död! (Eller döv?)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: monster1
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 344
Senast: Takire
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 606
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp