Bukefalos 28 år!

Skulle lägga över bilder

mysko

Trådstartare
från mobilen men funkade inte.
Den hittar ingen USB, hur funkar det?
Måste man ha särskild maskinvara för det?
Går det att fixa själv?
Har kunnat lägga över bilder innan jag rensade datorn förra veckan, kan det bero på det?
mysko som blev lite ledsen :cry:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

Jag behöver hjälp med samma problem!! Eller ja.. nästan iaf..
Jag höll på att installera min USB-port igår, när det kom upp en ruta där de stod att datorn kunde få virus om jag fortsatte installeringen, så jag avslutade. Sen fick ja reda på att jag inte skulle gjort de.. :cry: Och nu händer det ingenting när jag sätter i USB-sladden/mobilen.. Hittar ingenting på datorn heller..
Jag är verkligen inte teknisk.. :angel:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

Samma som för mig då :mad: händer inget då jag sätter i sladden.

pssst då är vi 2 st väldigt tekniska personer :angel:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

Va bra, då behöver vi inte känna oss HELT hopplösa.. :banana:
Men de borde ju finnas NÅN som kan detta.. :confused: :bump:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

mysko skrev:
Har kunnat lägga över bilder innan jag rensade datorn förra veckan, kan det bero på det?
Ja...
da_hannah skrev:
Jag höll på att installera min USB-port igår, när det kom upp en ruta där de stod att datorn kunde få virus om jag fortsatte installeringen, så jag avslutade. Sen fick ja reda på att jag inte skulle gjort de.. Och nu händer det ingenting när jag sätter i USB-sladden/mobilen.. Hittar ingenting på datorn heller..
Att du inte hittar nåt är att du inte installerade nåt... :smirk: Det den varnar för är att Windows inte testat just den drivrutinen, men det betyder bara att dem varit för lata att engagera sig i just din produkt, pga att den inte är en Microsoft produkt...

Tips:
1. Dra ur USB-sladdden och stoppa i den igen. Ibland kan man behöva starta om datorn emellan.
2. Har du installtionscd, använd den igen. Tänk på att man kanske måste starta om datorn efter installation.
3. Gå in på Kontrollpanelen|System... sen fliken Maskinvara, klicka på Enhetshanteraren. Klicka någonstans i trädet, då kommer en ikon upp med liten dator med förstoringsglas på, klicka på den.
 
Sv: Skulle lägga över bilder

OK men jag har ingen CD och jag antar att USB.porten redan låg i burken innan jag tömde den så därför trodde jag att den var där automatiskt.
Får skaffa en sådan.

Tack iaf för ditt svar :bow:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

Gick in på enhetshanteraren o gjorde allt du skrev. Den fanns där, och när jag klickade på den stod det att den fungerar korrekt. Men hur startar man den då?? :confused:
Jag blir snart HELT snurrig.. :smirk:
 
Sv: Skulle lägga över bilder

Händer det nåt om ni högerklickar på den i Enhetshanteraren och väljer inaktivera och sen aktiverar igen efter en stund? Eller så tar ni bort den från enhetshanteraren (högerklick och avinstallera) och sen Åtgärd|Sök efter maskinvaruförändringar. OBS!!! Sistnämnda åtgärden KAN innebära att man behöver en installationscd innan. Men det verkar inte vara det som är problemet för er...

Mysko skrev:
OK men jag har ingen CD och jag antar att USB.porten redan låg i burken innan jag tömde den så därför trodde jag att den var där automatiskt.
Jo men meddelanden man får upp ang. installation beror nog på vad som sitter i USB-porten, inte själva USB-porten.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
396
IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
831
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
417
Senast: tott
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp