Skydd dygnet runt!?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sanne:L
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 809
S

Sanne:L

Min häst måste ha skydd på sig dygnet runt eftersom han sparkar till sig själv på insidan och får överben och blir halt! Tips på skydd som fungerar utan att han bränner sig eller liknande????? Vill itne ha stödbandage, utan STÖTskydd.... :)

Sv: Skydd dygnet runt!?!

I boxen också :confused: I så fall är väl det bästa stallindor med en tjock padd.
I hagen kan du väl prova med vanliga strykkappor, några som har ett hårt och tjockt skydd på insidan. De brukar fungera bra som hagskydd.

Det behöver det inte vara. :p

Min ena häst får småsår på bakbenen i boxen, när han är broddad. Inte får att han slår sig, tror det händer när han ska resa sig upp.

Först var det bara små skrapsår, men för lite mer än ett år sen nu så lyckades han skära upp hela insidan av bakbenet, 15 cm långt och 5 cm brett, en bit ovanför kotan. Tagit ett år och massa penicillin för att läka någorlunda. :crazy: Så numera har han lindor i boxen. Och jag ångar så sjukt mkt att jag inte började linda så fort jag såg dom Små såren, det benet kommer aldrig bli som förr... :(

Nej, han sparkar sig inte i boxen, men vi har inte den servicen i stallet att dom sätter på o tar av grejer på hästarna, så det får man göra själv isåfall och det är inte praktiskt möjligt för mig att åka dit både morgon och kväll tyvärr....:(

Har en kompis som har sammaproblem med sitt halvblod..Han sparkar på sina senor bak..så ahn stod lindad på nätterna och med damasker ute i ahgen typ:p

Då har du verkligen ett problem, dom kan Inte stå med benskydd över natten, absolut inte... Kan du inte betala extra för att dom sätter på skydd då? det tar ju bara en minut!

Om det är helt omöjligt så skulle jag linda på kvällen och så tejpa så dom inte går upp i hagen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
718
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 230
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka