Sladda ridhus

H

hubba

Jag tänkte höra om någon i detta avlånga land vet hur man sladdar i ridhuset för att botten inte ska bli förstörd (flytta sig). Jag har hört många olika alternativ, tänkte höra vad ni tycker.

Sv: Sladda ridhus

Vi köpte ett sådant stor gjutgaller på byggvaruhuset, kopplade på kedjor och använde för att sladda. Funkar kanon, drar inte bort underlaget utan fördelar den fint över banan.

Sv: Sladda ridhus

Att sladda är ju inte så svårt, det blir ofta bra bara man har något att dra runt med som släpar. Till vårt ridhus använder vi en gammal kraftig trästege som vi drar med en liten jeep. Det blir som två stockar efter varandra. Har också haft som Boj beskriver ett armeringsgaller och även tidigare som ett "nät" av tunga kedjor.
Kör man i rätt hastighet så inte det man drar runt och sladdar med hoppar, så jämnas underlaget ut fint.

Att harva i ridhuset däremot, kan kräva teknik och bra kunnande beroende på underlag och inte minst, vad underlaget skall användas till. Hos oss har vi t.ex. en botten som är sviktande på djupet men relativt ytfast och så vill vi behålla den. Vi rider dressyr och tölt, hoppar inte. Den bottnen skulle vi förstöra direkt om vi inte harvade på ett speciellt sätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
673
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 878
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka