Släppa ihop två vuxna honor

Mirre

Trådstartare
Går det eller är det en helt galen tanke?
Min bror behöver omplacera sin fina hona, men vi har redan en hona på 9 år och en hund. Vår katt går in och ut som hon vill, brorsans katt är nu innekatt. Hunden och denna katt har träffats och det går bra.

Vad ska man tänka på?
Hur introducerar man dem bäst för varandra?
 
Går det eller är det en helt galen tanke?
Min bror behöver omplacera sin fina hona, men vi har redan en hona på 9 år och en hund. Vår katt går in och ut som hon vill, brorsans katt är nu innekatt. Hunden och denna katt har träffats och det går bra.

Vad ska man tänka på?
Hur introducerar man dem bäst för varandra?

Det kan gå absolut .

Börja med att ha den nya katten avskild från den andra med gallergrind.

Sen måste ni ju även fundera över hur innekatten ska introduceras till att ev vara ute, men det är ju sekundärt.
 
Beror helt på individ. Introduktionen ska ske successivt och finns jättemycket bra skrivet om hur man bäst gör den.

Jag har två jämngamla surtanter som introducerades för varandra i vuxen ålder och där det gick helt problemfritt. Försöket innan slutade med bloody murder och omplacering.
 
Vi får väl göra ett försök om vi bestämmer oss för att ta katten.
Hon är van att bo med två hankatter nu.
Vill inte att det ska hända någon av katterna någonting (eller hunden men hon tror jag mest skulle hålla sig undan) eller att det ska visa sig att det inte fungerar så honan måste flytta igen. Eller att vår nuvarande katt drar istället
 
@Mirre som sagt så om du introducerar på ”säkert sätt” med avskiljning, övervakning och successivt utifrån läget osv så minimerar du att det blir katastrof och har chans att utvärdera hur katterna verkar reagera 👍
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 232
Senast: Krumben
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
1 899
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Skulle behöva ha någon eller några katter i stallet. Just nu är det ingen där och min egen (german Rex) är lite för fin i kanten så är...
Svar
10
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp