• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare silvershine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 863
S

silvershine

har hand om en kompis häst nu medan hon är borta och jag vet att hästen har gjort såhär förut. Hon nickar med huvudet och spottar ut slem, det är jätteäckligt. Dom har haft ut veterinären men han bara skakar på huvudet för dom vet inte vad det kan vara. Nån som har en fundering ? jag har suttit och kollat igenom lite böcker men jag inte riktigt komma på det.

Sv: "slemmar"

tänderna är kollade så det är inte dom. Nån annan som har nått?
Ägaren provade att inte ge henne nått med biotin i och hon blev bättre men nu när hon inte får biotin så fortsätter det . Kanske en allergi? va tror ni?

att det är läge att ta hästen till klinik för utredning, ev. gått ner med kamera för att se hur det verkar ? det är vad jag hade gjort. biotin ges som kosttillskott för hovarna.

att sitta och gissa på en diagnos tycker jag är lite vanskligt. diagnos ska ju ställas av veterinär som har kunnandet.

precis, jag hoppas på en utredning får se vad ägaren till hästen säger.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 201
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
626
Senast: Lavinia
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
445
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka