Slickande hankatt

Prosit

Trådstartare
Min mamma har lite problem med hankatten som vi hittade med brutet ben för två år sedan. Han har blivit en riktig gosfarbror, men så där så det blir jobbigt. När de går och lägger sig på kvällen så lägger han sig tätt intill mamma. Sen ska hon klia honom. Om hon somnar, och då slutar krafsa på honom så slickar han på henne. Överallt!!! Armar, ansikte, ben, överallt där han kommer åt, TILLS hon börjar krafsa igen :confused:
Så länge hon kliar på honom är han lugn, men om handen stannar så sätter han igång.

Nu har det gått så långt så han inte låter henne sova på nätterna. Han håller henne vaken med sitt tvättande. :crazy:
Hon kan inte stänga ut honom och den andra ur sovrummet, för de sover ju i hennes säng, och skriker och gråter om dörren är stängd.
Nu får hon ligga inrullad i täcket som en kåldolme för att han inte ska komma åt att tvätta, och det blir ju inte nådigt varmt..... :crazy:

Någon som har nåt råd om vad man kan göra åt honom, annat än kapa tungan på honom :angel: :devil: Hur får man honom att sluta???

Sv: Slickande hankatt

Det är ju hon själv som lärt katten beteendet genom att belöna honom med mer kli varje gång han börjar slicka henne.

Hon måste ju kunna sova på nätterna, så jag skulle helt sonika putta bort katten varje gång den börjar slicka. Och aldrig mer klia den vid sängdags.

Liknande trådar

Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
2 030
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Ja, jag vet att jag är en värdelös hunduppfostrare. Så sådana kommentarer kan vi väl skippa, och varför det blev såhär, ja, vem vet? Men... 2
Svar
28
· Visningar
3 438
Senast: Turali
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 803
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 361
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka