Slu i uppsala till hösten?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare uppsalaridning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 412
U

uppsalaridning

Nu är första antagningen till hösten klar! Någon som ska börja läsa i uppsala på slu?

Jag är antagen till husdjursagronom! :banana:

Sv: Slu i uppsala till hösten?

jag blev också antagen till husdjursagronom. :) har dock bestämt mig att jobba i höst o plugga språk eller ngt i vår o hösten 2010 börja på husdjursagronomprogrammet, så vi se då ;)

Måste passa på att fråga dig, är en del av ämnena på engelska när man pluggar till husdjursagronom?:o

Måste passa på att fråga dig, är en del av ämnena på engelska när man pluggar till husdjursagronom?:o
Det mesta av kurslitteraturen är på engelska, sedan beror det på om man har någon utbytesstudent med på kursen om föreläsningarna sker på engelska eller ej. Vissa ämnen för vissa föreläsare sker på engelska också, men då beror det på att föreläsaren inte talar svenska så bra.

Det är dock inget man behöver oroa sig för, man kommer väldigt snabbt in i det.

Oh no!! Jag som verkligen suger på engelska. :crazy: Gäller samma sak om man söker till djursjukvårdar?

Jag skulle säga att det i princip är omöjligt att ta sig igenom en högskoleutbildning idag utan att använda sig av det engelska språket på ett eller annat sätt. Se det positivt, att behärska engelska är ofta nödvändigt och en stor fördel ute i "verkligheten" så att få träna extra på det är bara bra! Generellt kan man väl säga att ju mer avancerade kurser desto mer engelska.

Som redan sagts så är nästan alla böcker på engelska. Första terminen är alla böcker utom en på svenska och alla föreläsningar är på svenska.

Andra terminen är föreläsningarna till 99% på svenska, vi hade en lärare som hade ett par föreläsningar på engelska. Däremot så är många av labblärarna utlandsstudenter som doktorerar och de pratar inte svenska. Labbrapporterna ska också skrivas på engelska andra terminen.

Tro det eller ej men man kommer snabbt in i att läsa på engelska. Jag ska börja andra året nu och är inte jättebra på engelska men jag har lärt mig massor bara av att tvingas läsa böckerna. Så språket ska du inte vara orolig för när du börjar! Det finns nog ingen utbildning på universitetet där du kommer undan med bara svenska.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 190
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka