Sluta påstå att ridning är en jämställd sport

Orkar inte ens kommentera annat än att argumentet/vinkeln är lika gammalt som gatan . Och att kvinnan som skriver ledaren bör försöka utveckla förmågan att satsa på en tydlig linje ang det hon vill argumentera runt. Det hoppas och spretas väldigt beklagligt på mångfaldiga sätt .
 
Senast ändrad:
Vad vill hon få sagt egentligen? :confused: Har hon en poäng så går den helt förbi mig. Jag ser bara massa osammanhängande svammel och en del rena fel (som att det krävs råstyrka för att styra runt en bjässe i full galopp)
Jag håller med. Om det finns någon stringens i resonemangen så går den mig förbi.
 
Tja, jag undrade på så otroligt långt håll faktiskt varför inte Stephanie holmen och sparven inte fick hoppa VM ifjol. Synd. Istället valde han en medelålders man med lika fin häst.
 
Så där lika fördelat mellan xx och xy håller jag med om att det inte är.
Hopp 1 xx/ 3 xy
Dressyr 3 xx/1 xy
Paradressyr 2 xx/ 0 xy
Fälttävlan 4 xx/ 2xy
Distans 4xx/ 0 xy
Körning 3xx/1xy
Summa 17 xx / 7 xy.

Om någon är xxy har jag ingen aning om.

Hur det ser ut på westen och Islandssidan har jag ingen aning om.
 
Ja, det var tråkig läsning, jag förstår inte helt vad hon vill komma fram till i sin krönika?

Menar hon det inte borde ges pengar till alla ridskolor och barn därute för det att män är överrepresenterade i hoppning på elitnivå?
 
Förutom allt detta så består jämställdheten i ridning i att män och kvinnor tävlar tillsammans på lika villkor till skillnad från flertalet andra sporter plus att ridning gått från nästan inga kvinnor på elitnivå till att det är relativt jämt fördelat.

Artikeln är direkt märklig och verkar mer handla om att få synas än att ha kunskap.
 
Ja det finns gott om sporter som ligger med liknade fördelning på antalet utövare och många av dem har inte gemensamma tävlingar för män och kvinnor även om det inte handlar om styrka.
Okej, frågan var i och för sig retorisk med betydelsen: en sport där nästan alla utövare är av samma kön är inte jämställd.
 
Förutom allt detta så består jämställdheten i ridning i att män och kvinnor tävlar tillsammans på lika villkor till skillnad från flertalet andra sporter plus att ridning gått från nästan inga kvinnor på elitnivå till att det är relativt jämt fördelat.

Artikeln är direkt märklig och verkar mer handla om att få synas än att ha kunskap.

Tycker också det känns mer som ett försök till att få uppmärksamhet från skribenten 🙄
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var hur som helst nästan ett måste att det nu blev en kvinnlig ordförande. Ridning är en sport som domineras av flickor och kvinnor...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Hästnyheter I många länder betraktas ridning som något för överklassen men i Sverige har sporten fått en framskjuten plats tack vare ridskolorna...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp