Små kliande utslag

Haru

Trådstartare
Hej! Tänkte lägga denna tråden hos de visa seniorerna då jag behöver hjälp! Jag har ingen aning vad detta är och det är irriterande, hatar förändringar och speciellt saker som händer på ens kropp. Det kliar och jag vill inte ha det.

Det började på axeln tror jag, ett utslag, som ett litet mini-myggbett med hudfärgad ton som kliade lite och när du kliade så kanske det sved minimalt men var skönt. Området blir irriterat och även utslaget får en röd prick alt. sväller upp också. Det är svårt för de flesta utslagen är på ställen som jag inte riktigt kan se på känns det som.

Hade en på axeln, sen vid armen (på vardera sida om armvecket), sen vid revbenen, bröstet, nacken, låret och nu kommer jag inte ihåg mer.

Prickarna kommer inte i gruppering utan är solitära och kommer lite då och då, högst 1 per dag kanske? Är osäker på ifall dem återkommer eller hur många jag har men det är alltid ~1 som kliar åt gången.

Utöver detta så har det kliat runt mina öron! Vet inte om det hör ihop med ovan men jobbigt är det!

Någon som har haft liknande eller får någon ringande klocka om vad det kan vara? Jag är helt clueless. (Brist på svensk översättning som passar.) Jag funderar på att gå till någon sorts hud-doktor, hmm.

81ff603198.jpg
baddc1a03f.jpg


Bilderna är tagna med mobilkamera och är av dålig kvalité, kan försöka få fler bilder om det skulle behövas!
 
Torrhetsplitor?
Vägglusbett?

Googlade Torrhetsplitor och hittade ingen riktig info/bilder på det :(

När jag kollade upp vägglusbett så såg bilderna lite mer brutala ut än det jag har men det kanske finns mildare versioner också?

Tackar för snabbt svar! :bow:
 
Har du nån fuktgivande lotion att prova smörja med och se om det blir bättre?
Har en för ansiktet som jag använder om jag tvättar det ofta men tror det finns någon sorts lotion till kroppen någonstans. Har dock inga bekymmer av torr hud förutom vid fingrarna då jag tvättar händerna mycket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp