Smakråd önskas; grimma

alice

Trådstartare
Jag har äntligen bestämt mig för att "investera" i en Walsh-grimma i läder till hästen, men velar lite fram och tillbaka. Vet inte om jag ska ha en med breda remmar eller smala remmar? *dagens I-landsbekymmer* :o De är ju skitsnygga båda två!!!

Hästen är brun, med ett relativt normalt huvud. Är rädd att de breda remmarna ska "ta över lite", men samtidigt att det ska kännas "fjuttigt" med de smala.....

Bild på hästen i sin "budget-grimma":
Tantenpvgtilltvlingjuli08.jpg

//Alice

Sv: Smakråd önskas; grimma

Har du någon bild (egen) eller länk till grimmorna? Utan att veta exakt hur bred den är tycker jag att din häst nog skulle passa i brett. "Bugdetgrimman" tycker jag är ganska lagom om inte något smal :).

Inga egna bilder!

http://www.frtab.se/ om du går in under "häst" och sen "grimmor" så finns det tre stycken Walsh där, tyvärr lite dåliga bilder. Kentucky är den breda jag tänkte på, track är den smala. Showman är väl som den hon har på sig på bilden (tror jag....).

Jobbar vidare på en bättre länk....

//Alice

jag tycker absolut den smala, track! det är fint med smalare remmar och ser inte lika "klumpigt" ut.

jag skulle köpt en grimma med bredare remmar. För att smala remmar ska vara snyggt tycker jag hästen ska ha ett väldigt nätt huvud.

Åh, jag vill också ha en fin walsh grimma!:d
Jag tycker du ska ta den bredare varianten.

haha nån som håller med mig iaf ;)
smala är fint! tyckte inte hästen på bilden hade så grovt huvud.

*kl*

Fyra breda och två smala! ;)

Det lutar mest åt den breda faktist. Hästen har inte ett jättesmäckert huvud, utan mer ett vanligt = lagom. :D Tror inte att breda remmar blir "blaffigt" på henne. Sen gillar jag sömmningen på Kentucky, med raka dekorsömmar utan krångel på nosrem och "sidostyckena". :love:

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Sitter och ska beställa mig en Walsh-grimma i läder men osäker på vilken modell man ska ha? Ska sitta på halvblod med rätt stort huvud...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Fenestra
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 472
Senast: Buck
·
Utrustning Hur noga sköter ni er utrustning? Skulle vara intressant att höra hur ni prioriterar angående: *Täcken (tvätt, impregnering, byte... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 711
Senast: Kryptonit
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 477
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka