Smala eller breda remmar?

H2SO4

Trådstartare
Jag måste köpa ett nytt träns till min kallblodstravare, men vet inte riktigt vad han passar bäst i.

Jag har hittat ett fint träns med smala remmar, men det kanske är snyggare med bredare/"normalbreda" remmar?
Just nu har han ett just ett sånt "normalbrett" med silverclinchers som han iofs passar ganska bra i, men det skulle vara kul med nåt annat.

Så, vad säger ni - breda, mellan eller smala remmar till grov häst?

Sv: Smala eller breda remmar?

Smala eller normala remmar säger jag :)

Tycker generellt att smalare remmar är snyggare oavsett hästras :)

Mellan!

Jag upplever att grova hästar ofta ser ännu grövre ut med breda remmar. :)

Jag är ju utställningsnörd och för att framhäva sin häst på bästa sätt inför domare så använder man:

Stort huvud = Breda remmar
Smalt huvud = smala remma
Långt huvud = engelsk nosgrimma
Kort huvud = hannoveransk nosgrimma
Lagom långt och finmejslat huvud = ingen nosgrimma

;)

Breda remmar på kallblodshuvud!!! Så snyggt!

Tackar ödmjukast för åsikterna:bow:

Får kanske photoshopa lite och testa olika bredder:angel:

Intressant det där med hur man framhäver hästen bäst - det ska jag ha i bakhuvudet:idea:!
Jag använder redan engelsk nosgrimma så jag är visst inte helt ute och cyklar;) Nu är den iofs så pass löst spänd så att den knappast gör någon skillnad för hästen, men han ser ju bra mycket snyggare och smäckrare ut med den, än helt utan nosgrimma.

Jag såg nu att tränset med smala remmar som jag kollade på tidigare visst hade en stor och ful flärp för snokremmen, så det blir ju inte så snyggt sen om man tar bort remmen. Visserligen kan man ju klippa och klistra lite, men går det att undvika så är ju det det bästa:p

The search goes on! Men han drar ju xfull min lilla kuse, så man kan ju tyvärr inte välja och vraka hur man vill...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka