Smala tyglar

feel

Trådstartare
Jag älskar smala tyglar med "stolpar", kan inte rida med något annat. Har ett par äldre från Globus som är ca 0,5 cm breda och är i toppenkvalité. Köpte nyligen ett par till av samma märke till kandaret men de är av fruktansvärt dålig kvalité samt att "ena" tygeln har töjt sig så den är flera cm längre än den andra, vilket är irriterande då stolparna då hamnar på olika längd...

Ni andra som älskar smala tyglar, vad har ni för några? Vilka andra märken har så pass smala tyglar med stolpar (men med bättre kvalité)?

Sv: Smala tyglar

0,5 cm?? :eek: Det är ju hur smalt som helst!! :idea:

Jag har blivit kär i Dyóns lädertyglar med gummiinsida, dom är väl max 1 cm breda! Lagom! :)

Diana

Haha skrev fel (tänkte på en sak skrev en annan) :o Ca 1 cm menade jag.

Gummiinsida gillar inte jag, men Dyon har säkert andra sorter också... ska kolla upp dem iaf!

Börjes har, dock utan stolp. Annars så kandartyglar (tack Centaur för det underbara tipset) de är tunna, smala och helt perfekta.

Men det måste vara stolp, annars gillar jag inte dem ;)

Kandartyglar, de bridongtyglar jag fick med till mitt kandar är på tok för tjocka ca 1,4 cm... stångtyglarna brukar vara lagom men de är ju helt släta...

köp ett par släpta lagom tunna av bra kvalité och gå till skomakaren och be han sy på :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 894
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 623
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur