Om jag kommer ihåg rätt brukar rättshjälpen i hemförsäkringen undanta småmål, så att företräda sig själv är att rekommendera tycker jag.
 
Men säg att den andre skulle vinna (borde inte men man vet aldrig) då får hen kräva mig på 1 timme arvode, inte mer? Så om hen använt advokat för 30k får den surt nog (för sig själv) betala det själv?
Precis så. Det är ett förenklat tvistemål, alltså, det handlar om så små summor att det inte ska bli dyrare att driva processen än vad det är värt.
 
Njae, förlikningen kan innebära precis vad som helst. Men advokater tjänar alltid på att driva det så långt det går, särskilt med timarvoden som vida överstiger det vi dödliga känner till som rimligt.
Fast här handlar det om ett förenklat tvistemål, inte ett ordinarie tvistemål. Man behöver inte ta hänsyn till några timarvoden som vida överstiger det vi dödliga tycker är rimligt. Det är ett FT-mål.
 
Precis så. Det är ett förenklat tvistemål, alltså, det handlar om så små summor att det inte ska bli dyrare att driva processen än vad det är värt.
Vad bra, det handlar om några tusenlappar men för mig handlar det om principer. Man lurar inte folk och sen tror att man ska komma undan med det genom att ignorera och låtsas som det regnar. Då går jag hellre hela vägen så hen lär sig en läxa, skulle jag mot förmodan förlora så har det iaf varit omständligt längs vägen för människan hoppas jag.
 
Vad bra, det handlar om några tusenlappar men för mig handlar det om principer. Man lurar inte folk och sen tror att man ska komma undan med det genom att ignorera och låtsas som det regnar. Då går jag hellre hela vägen så hen lär sig en läxa, skulle jag mot förmodan förlora så har det iaf varit omständligt längs vägen för människan hoppas jag.

Efter att du fått rätt ska du även få igenom det. Det ska finnas pengar att hämta eller så ska saken finnas kvar. Det går inte att lugga en skallig.
 
Efter att du fått rätt ska du även få igenom det. Det ska finnas pengar att hämta eller så ska saken finnas kvar. Det går inte att lugga en skallig.
Hen har pengar. Hen har även lyckats dra in sin mamma i detta och hen har tillgångar så det är inget problem. Tänker inte skriva ut för mkt men hens mamma kan mycket väl bli den som får betala pga olika saker. Vi lämnar det där :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Lena Natt och Dag, som länge drivit hästverksamhet på Akka Ridcenter i Skåne, säljer nu sin gård. Bakgrunden till beslutet är att både...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 262
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Sporrar blir från och med årsskiftet frivilliga i internationell dressyr – en fråga som Sverige sedan länge varit med och drivit.
Svar
19
· Visningar
1 414
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev nytt personbästa för Maria von Essen och Invoice när de vann i Grand Prix på fredagen i ett gediget startfält.
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp