Smart, smartare - Jack Russel. Söt morgonhistoria.

C

C_L

Runt köksbordet står 4 stolar, varav den ena är var lite utdragen. Bordet är av glas. JRT är en lugn lågrangad tyst dam som aldrig gör väsen av sig.

Staffen är 5 månader och vild som bara den...men ...

Staffen sitter UNDER bordet och tittar på smörgåsen som ligger där och lockar, JRT ligger och sover.

Staffen börjar slicka på bordet underifrån för att på så vis försöka få tag på läckerbiten, men misslyckas och börjar knorra, varvid JRT vaknar, hoppar ner från sitt "bo", hoppar upp på den utdragna stolen, upp på bordet med framtassarna, klipper smörgåsen av bara farten, hoppar ner, och upp i sitt "bo" igen.

På golvet står en staffe och en matte med årets mest häpna miner.

Slå den ni..... :D
 
jag skulle ärligt talat ha blivit arg om det var min vovve som gjorde så... men jag antar att det såg ganska roligt ut...
 
:D :rofl: :D :rofl: :D :rofl: :D

Detta påminer mig om våran labrador tik... som är såå gottesugen och ruggigt smart! Labradorer har ju en tendens att vara som dammsugare och sophinkar.. och lägger man till smarthet.. då är sötsakerna i fara kan jag lova!

En dag hade vi besök av min sambos kompis och dennes fru och deras två barn. DEt fikades en bra stund, och jag bjöd på både dröm rulle, kanelbullar, sockerkaka mm.. Alltså mycket godsaker. :)

Efter att besöket hade gått hem, gick jag och sambon ut för att ta och röka en cigarett. När vi kommer in möts vi av scen:

På den ena köksstolen, som varit lite utdragen innan, satt en labrador fint.. och där satt hon och åt drömrulle !!!
Kanelbulle hade hon redan smaskat i sig... :d
Hon gjorde som alla vi andra... satt ordentligt på stolen och åt på ett fint sätt! :smirk:

Visst får hon inte göra så... men vi kunde bara inte låta bli att gapskratta åt henne! Det såg så satans roligt ut! :D
 
Så där gjorde någon av mina katter i morse, de hade slut på mat och jag hade inte dukat av frukosten innan jag gick och borstade tänderna :angel:.

När jag kom tillbaka satt de båda två förnöjt och slickade i smörasken - på golvet :eek:
 
Hur i hela helsefyr kan man bara skratta när en hund begår nåt sånt som att stjäla från bordet :eek:....

Konstig hund uppfostran :smirk:
 
Det är ju skillnad om hunden gör det ofta! Precis som flera andra skriver :bow: så består ju inte livet enbart av lydnad och disciplin. Vad göra om man är hund om matte inte serverat frukost? :D?

Lydnad är förvisso både bra och nödvändigt och man vill inte ha en hund som ständigt stjäl mat. Men lika lite som det vill (åtminstone jag) ha en hund som är som en hjärntvättad tennsoldat (vilket hundliv!).

En lagom lydig hund är en lycklig hund! :D = Ibland kan en lycklig hund inte hålla sig i skinnet!
 
Men snälla...det var inte DET som var poängen..lilla Russelflickan är den snällaste i världen, går alltid lös, gör inte en fluga förnär, och MINST av allt skulle hon aldrig drömma om att stjäla något från någon......jag är totalhäpen över vad som hände, men tyckte det var en skitsnygg markering från hennes sida om vem som var smartast i familjen..och ja, jag skrattar fortfarande..

Hur kan man vara så inskränkt att man INTE tycker det var kul... :confused:

:D
 
Har en liknande historia, också om en JRT (såklart!). Min gamla JRT och jag gick en helgkurs i aktivering för ganska många år sedan. Vi hade kommit till avsnittet "tunnel" och instruktören hade rest upp en stooor tunnel så att ingen hund skulle känna sig instängd. Godisbitar placerades ut och var och en fick sedan försöka med sin hund. Inga problem för en JRT såklart.
På kursen fanns bl a en labrador som tyckte det var lite läskigt, så den låg kvar framför tunnelöppningen och suktade efter korvbitarna därinne. Till slut kunde inte min hund hålla sig. Vi stod en bra bit bort, men snabb som en vessla pep han iväg, jag hann inte ens blinka, trängde sig förbi labradoren in i tunneln där han kvickt käkade upp allt godis för att sedan fortsätta raka vägen ut.
Vi fick alla ett gott skratt, snacka om att visa hur det hela skulle gå till!
:bump:
 
Hahahaha...precis samma sak ju....... :D Ja, som du säger, det ska vara en russel till det.... ;)
 
Lika häpen som jag blev när mig gamla LYDIGA hane
hoppar upp på diskbänken och snor hela falukorven :eek:

Först blev jag JÄTTE arg :devil: men sedan kunde jag inte låta bli att skratta, han offrade allt för en sketen falukorv.

Någon gång skall vara den första att stjäla, min hund väntade i 6 ½år :rofl:
 
Ja men precis... :D det bevisar bara att de är smartare äm man tror... ;)

min är också LYDIG egentligen, hon kunde bara inte låta bli att ta tillfället i akt att visa det lilla -i hennes ögon-kräket hur det går till att sno en macka..*fnissa*...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp