JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
(SR)
Den häst i Enköpingstrakten som konstaterats smittad av MRSA-bakterier har avlivats. Beslutet togs av ägaren till det aktuella avelsstuteriet som var rädd att personalen och dom andra hästarna skulle bli smittade. MRSA-infektioner är nästintill omöjliga att bota med mediciner.
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=2190783
Moderator
Hästnyheter
(SR)
En häst på ett avelsstuteri i Enköpingstrakten har drabbats av en sårinfektion med den fruktade MRSA-smittan. Hästen hålls nu...
Hästnyheter
(SR)
Totalt fem hästar är nu smittade av MRSA-bakterier. Den femte hästen finns just nu på djurkliniken på SLU i Uppsala...
Hästnyheter
(SR)
Provsvaren från de sju hästar i Katrineholmstrakten som har varit nära en MRSA-smittade häst från samma område är klara. De sju...
Hästnyheter
(SR)
En 40-årig man är misstänkt för att ha vanvårdat djur på en gård i Nässjö kommun. En häst var så undernärd att den fick avlivas...
Vad gör vi? Del CCXIII
Tjatter Jag har gått en promenad och gläds åt ösregnet och att jag kan gå ut själv.
Längtar efter mina hästar men ingen lär ju vara speciellt...
ASKAPLASKA
1 minut sedan
Svar: 808
Visningar: 23 638
Allmänt
Hiss eller diss - del 6
Samhälle Bara ett tips om att lösa upp. Jag har tidigare kört handvisp i en skål och det har funkat sådär, nån klump här och där bara. Men igår...
Exile
1 minut sedan
Svar: 1 097
Visningar: 70 764
Allmänt
Eurovision 2025
Kultur Exakt det är ju problemet. Israel har säkerligen inte fuskat. Men när deras regering lägger stora summor på riktad reklam för att för...
hundtant
6 minuter sedan
Svar: 1 118
Visningar: 26 212
Allmänt