Snabb förbundsfråga

Snuffsan

Trådstartare
Sitter med klubbens handslagsansökningar, och det slår mig - är körningen inkluderad i ridsportförbundet??? Har ni inte ett eget förbund?

För i så fall får de göra en egen ansökan dit och inte vara med i det jag skriver.

Sv: Snabb förbundsfråga

"Ridsportförbundet verkar för att främja ridning, körning och voltige som motion, folksport och tävlingsidrott." "Vi" är med :D

Nä "tyvärr" så är körningen med i ridsportförbundet.... De måste vara med i förbundet för att få vara med i FEI... Ridsportförbundet verkar inte direkt för körningen...

Detta är något att skylla mer på Svenska Riksidrottsförbundet än SvRF. RF är överkucku till specialförbunden och dikterar villkoren hårt. Det är t.ex där islänningarna (har jag för mig) kommit på kant för de vill vara egna men häst går in under RF. Samma sak med alla dessa j-a kick och slagsporter, tae-kwondo, budo, judo, kickboxning etc dessa är ju jättelika varandra och inget man särskiljer i olika specialförbund.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 920
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 341
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka