Snabb fråga ang. hösilagebal

Domino_s

Trådstartare
Är det bäst att öppna hela alltså bort med all plast eller är det bättre att skära bort en liten bit plast i taget?

Vet nån som sagt det till mej innan, men nu blev jag osäker.

Mvh Domino_s

Sv: Snabb fråga ang. hösilagebal

All plast ska bort. Detta har att göra med att: plasten tar smak av ensilaget villket gör att en häst gärna äter den. Finns hästar som dött av att dom ätit plasten.

Tar alltid bort all plast, för att få en bättre översikt över hela balen och på så vis hitta dåliga partier.

Jag tar bort all plast från mina balar, men plasten den "står" på blir ju alltid kvar. Gör det ngt?
Nu har jag ju inte min bal i hagen, men jag funderar lite på om det kan "skada" ensilaget att plastbotten blir kvar?

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka