Snabba upp datorn?

silverblom

Trådstartare
Hur gör man för att snabba upp datorn?
Den är ca 3 år gammal och hade från början windows 8 men har nu windows 10.

Om datorn har en traditionell hårddisk är det mycket effektivt att byta till en SSD-disk. Är du normalhändig så får du en påtagligt mycket piggare dator för runt en tusenlapp.
Att öka arbetsminnet (RAM) kan också hjälpa, jag vill gärna ha >8 GB för "normalkrävande" hemdatoranvändning.

Har datorn redan SSD-disk men upplevs märkbart tröttare än från början, så hade jag förmodligen gjort en total ominstallation av Windows. Det tar ett bra tag, beroende på vad du har för internetuppkoppling, men kan ofta göra skillnad.

Rensa ut onödigt skräp från hårddisken, program för defragmentering och diskrensning till ändamålet finns inbyggt i Windows.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 393
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
674
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka