Snabbhjälp önskas! Gäller Umesläp...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Username
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 010
U

Username

Jag ska imorgon låna ett Umesläp där det sitter dörrar bak. Enligt uppgift från ägaren så kan man byta dessa dörra mot bommar vilket hon har liggande.

Nu skulle jag behöva byta till bommarna då min kuse vill åka brett och hon har just teleskopbommar till släpet. Finemang så långt förutom att jag inte får loss dörrarna.

Ni med Umesläp, finns det något knep? Det som ser ut som en skruv, är det en skruv eller är det en sprint som man måste slå på från undersidan? Vill ju inte förstöra något genom att vara våldsam men jag har skruvat på skruven (om det är en skruv) utan att något händer.

Får inte heller tag på ägaren som är utomlands just nu. Suck!

Sv: Snabbhjälp önskas! Gäller Umesläp...

Vilken årsmodell är det på släpet? Det vi använder är det bara en skruv som man lossar så drar man bommen upp eller ner och skruvar åt den igen.

I vårt nyare så är dörrarna skruvade, men vilken sorts skruv vi har det kommer jag faktiskt inte i håg. Akta så du inte drar sönder några spår, då blir det svårt att få bort dem sen.

Om det är svårt att få loss dörrarna så kan du ju plocka ut mellanväggen och låta dörrarna sitta kvar. Enligt uppgifter här på buke så ska de gå bra även om det inte blir riktigt lika starkt som när mellanväggen sitter i. Så slipper du ju riskera att förstöra något.

Njaeee.... var det så? Jag har för mig att Ume-människorna sa att det gick på Ume också. Men jag kommer kanske ihåg fel?

Jag har i o f s inte sett så jättemånga Ume, men de jag sett har krävt mellanvägg för att fästa dörren.

Vi har i Bojen en tvärslå som gör att man kan köra utan mellanvägg, med dörrar, men lösningen är inte så stabil som med mellanväggen i (därför har vi köpt till helbom om vi skulle behöva åka utan mellanvägg)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka