Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

U

UlleGull

Fick hem den mest bedårande vackra lilla honkatt i går. Hennes mamma är renrasig Main Coon. Pappa katt är blandras. Men hon liknar mest en Main Coon.
Färgen på henne är helvit med en knappt synlig grå liten fläck mellan öronen. Sedan har hon ett klarblått öga och ett grönt öga.

Kruxet nu är att vi har ingen aning om var vå lilla misse ska heta. De är många viljor i familjen då vi är 7 personer.
Sonen tycker hon ska heta Monia, Jag har funderat på Vilja kan förklara lite mer varför längre ner. Dotter vill hon ska heta Mizi. Fick då tips om att vi kunde döpa henne till Vilzinia som är en blandning av dem alla 3. Tycker dock de blev lite krångligt att säja. Så de skulle bli Zinia i sådantfall.

Men inget av dem har fallti oss 100% i smaken. Sedan vill vi ju att hon ska ha ett speciellt namn pga att hon är en riktig skönhet.


Varför vi funderade på Vilja är pga familjens otroligt starka viljor och för att min son här tidigare i sommar var medc om en otroligt svår olycka. Belv påkörd och väldigt alvarligt hjärnskadad. Vi fick veta att han troligtvis inte skulle överleva:då 99% av dem med hans skador faktisit dör innan de hinner få vård. Men min son har bevisat motsatsen och han är nu hemma sedan 2 veckor tillbaka efter att ha legat 5 månader på ALB:laugh:.Så han är verkligen en kämpe med stark vilja. Därav namnet.

Men har ni några vackra namn på lut. Hjälp mig för ännu så länge har vi inte fått någon WOW känsla för något av dem.:bow:Bugar och tackar i förhand och hoppas få många svar..
 
Sv: Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

Tycker Monai är kalasfint. Hade en på mitt förra stall vars häst hette Monia fnatt!
 
Sv: Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

Mitzy/Mitzi, Vilma, Flinga, Saga...

När ni hittat rätt namn kommer ni veta :D
Så är det alltid när jag döper något djur i alla fall
 
Sv: Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

Så är det säkert:) Men så här svårt har jag aldrig haft tidigare.HAr ju redan 5 katter som fått sitt namn direkt vi köpt dem. Denna har vi haft i 2 dagar och ännu inget namn.

Uppfödaren kallade henne Mississippi. Men de var inte heller något som föll oss i smaken. Nu lutar de i alla fall åt Zinia. HAr även haft Kaluha och Teuqila som fundering:)
 
Sv: Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

Jag tycker alla namn var fina även det föreslagna "Monai"(som kanske var felstavning av Monia men Monai var ju också fint...). Men enklast är väl kanske din blandning av de tre föreslagna namnen och så lär den få smeknamn vartefter tiden kommer men det brukar ju katter få i alla fall. Min äldsta katt var svår att hitta det perfekta namnet till så han fick ett för och efternamn och kallas numer för något helt annat så där så både veterinärer och kattpensionatet han var på i somras reagerade på "Men sade du inte att han heter.....? Här står det ju......!".

Ett roligt kattnamn jag vet var ett yngre syskonpar som fått i uppgift att döpa katten men kunde inte enas. Den ena ville att den skulle heta Moses, den andra envisades med Blomma så det blev Moses Blomma och jag antar att man förväntade sig att det kanske skulle bli det ena eller det andra eller ett smeknamn på dubbelnamnet i långa loppet men han fick fortsätta heta så "Moses Blomma". :)

Men vilken häftig son du har! Kul att det gått så bra!
 
Sv: Snälla hjälp mig med namn till vår nya honkatt

Gåva!

Att ni fick behålla sonen är en fantastisk gåva! Han (och ni på sidan, så klart) har mitt fulla beundrande!! Att det gick vägen är helt fantastiskt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp