Snart kommer han...

D

Dixie Chick

Vår lilla Lexus! :love: Blandraskille från norr, ska hämtas hem tillsammans med en av hans bröder den 14 jan om allt går vägen. :bump: Båda valparna ska dock inte till oss, en ska till min sambos brorsa i södra delen av vårat rike.

Idag har jag iaf varit och shoppat lite inför valpankomsten;
- korg
- halsband och koppel
- blinkande reflex-grej
- två leksaker
- ett ben (vitt utan knutar)
- mat- och vattenskålar

Ett litet start-kit liksom, och det var sååååååå kul! :banana: Längtar så in i bomben. Mamma och pappa har en hund, men det var nästan 15 år sedan han var valp, så lite grön är man på området! I hushållet här finns även två katter, så hur gör man på bästa sätt för att de ska acceptera varandra? Valpen är uppvuxen med katter, och våra katter är absolut inte aggresiva (har märkt det när mina föräldrars hund varit här).

Några andra bra tips?

Kanske en onödig tråd, men jag var tvungen att skriva av mig lite glädje! :D:banana:
 
Sv: Snart kommer han...

GRATTIS!
Vad är det för raser i lille valpen?
När vi tog hem vår vovve(omplacering) gjorde vi så som att katterna har någonstans att ta vägen där de känner sig trygga och sen i sin egen takt ta kontakt. Gick snabbt med några (har 5 st) tog lite längre tid med en av dem. Men jag tror inte man ska liksom "tvinga" ihop dem utan låta dem vara (funkade för oss iallafall).
Lycka till!!
 
Sv: Snart kommer han...

Grattis!!

Vi fick hem vår lilla flicka Yda för tre veckor sedan igår, hon är nu 11 veckor gammal och guuud vad roligt det är!!

Vi fick med oss en valp-låda från uppfödaren, det innehöll 3 kg mat, en tugg-ben, en tugg-lase som uppfödaren hade gjort till varje valp, en bit filt som luktade mamma, lite hundgodis, en leksak och en matskål, och ja visst ja, halsband och koppel (med reflex) också, så startkittet fick vi till henne.

Men snabbt införskaffar man så mycket mer. Vår dam är liten och frusen och vi började med ösregn så det blev till att köpa en tröja till damen, och bajspåsar, och fick leksaker av halva släkten haha..

Jag vill också veta vad det är för raser ju! Bilder :bump:


Lycka till !!
 
Sv: Snart kommer han...

*svar till alla*

Det är en blandras mellan karelsk björnhund, bordercollie, terrier (kommer för tillfället inte ihåg vilken...) och långt bak finns även lite new foundland. Har sett bilder på mamman och hon ser mycket trevlig ut! Ett par av de som vi firade jul med hade dessutom träffat henne (det är mina svärföräldrars hund) och sa att det var en väldigt intelligent och vaken dam. Det bådar gott eftersom det först blir valpkurs och sen förhoppningsvis agility! :banana:

Ang bilder får ni tyvärr hålla er tills knytet kommer hem... :p

När det gäller katterna så tror jag att vi gör precis som någon annan skrev här; det får ta sin tid. Känner jag katterna rätt så går det relativt fort med en som är lite nyfiken av sig, och lite långsammare med den andra. Men så är det. De har hyllor etc. där de kan hoppa upp och känna sig trygga (för tillfället används de platserna när matte plockar fram dammsugaren :eek:).

Hundkorgen står iaf redan framme här.... :angel: Resten har jag dock stoppat undan, det kommer inte fram förrän dagen innan han kommer... Måste ha det som en bekräftelse att han verkligen kommer liksom.... :D
 
Sv: Snart kommer han...

Till en början får han röra sig i hela lägenheten, men sen när han ska börja vara ensam så blir det nät mellan vardagsrum och hall så att han "bara" kan röra sig i hallen, köket och badrummet.

Men jag håller med, näten är ovärderliga!:D

13 dagar kvar nu... :bump:
 
Sv: Snart kommer han...

Jag ska fota som en galning, jag lovar! :D:banana: Tanken är att vi ska ta ett uppställt foto varje månad för att se hur han växer. Dessutom är det roligt att ha sen när han är fullvuxen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp