Bukefalos 28 år!

Sneakers för promenad och jogg?

Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Hur vet man grundproblemet då?
En gång fick jag det "bara sådär" och en annan gång ett par månadader efter att jag börjat träna. Men då jogga jag jag max 10 min ett par gånger i veckan, så det var inte tung belastning. Å med mina utprovade skor.

Nej, men jag måste ju kunna röra på mig? Det har aldrig varit tal om nån olycka lr överbelastning. Antar att jag har kassa benhinnor/fötter och är känslig. Läkarna har ju inte hittat nåt annat/gått vidare med det när jag varit där från början för att säkerställa vad det va.
 
Senast ändrad:
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Alla har kanske inte lika mkt cash som du ;)
Och nej, dom verkar sjukt bekväma till skillnad från hårda walkingskor!
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Oj, så du får skoskav av att gå i ett par skor men inte av att springa i dom?
Tycker det låter jättekonstigt!
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Oj, så du får skoskav av att gå i ett par skor men inte av att springa i dom?
Tycker det låter jättekonstigt!

Nej, det är inte så konstigt eftersom både kroppen och foten rör sig annorlunda när vi går jämfört med när vi springer.

Och jag har inte särskilt mycket cash, däremot vet jag vad och hur jag prioriterar.
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Visst gör den det men jag har inte hört om nåt sånt förut.
Och alla prioriterar inte lika.
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Om du ber om råd är det väl ganska kontraproduktivt att vara snäsigt mot folk som svarar?

Man använder inte sina löparskor till vardags för att de är för dyra för det. Fullständigt slöseri att låta dämpning som bara behövs när man springer bli dålig genom att gå i dem jämt. Jag vill att mina 2000:- löparskor ska vara bra så länge det bara går, och nöjer mig därmed med att par hyfsade träningsskor för 500:- till promenader som belastar mindre. Dessutom är de billigare skorna snyggare.

(Det finns fö stenhårda joggingskor och snormjuka walkingskor. Dämpning efter person och behov. Det är därför man ska köpa skor som passar en själv och inte andra.)

Du får göra precis som du vill med dina ben, och är det viktigast med snygga skor så köp dem då. För mig är att vara skadefri prio ett och därför svarar jag efter det.
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Alltså, jag är kanske omodern men jag blir lite förvirrad av den här trådens frågeställning.

Sneakers är för mig "sportskoliknande vardagsskor" och några såna skulle jag aldrig rekommendera vare sig för ordentliga promenader eller jogging.
OM du nu har problem med fötterna, så se för sjutton till att använda det bästa som finns för DINA fötter när du går eller springer. Jag är den första att begripa att man kan ha begränsad ekonomi, men jag skulle aldrig spara på just skor utan skulle hellre leva på linssoppa i en månad och ha bra skor.

Jag själv har genom åren provat många olika walkingskor med dämpning och det skiljer en hel del mellan dem, både i stabilitet och konstruktion. Adidas har varit supersköna att gå i, men är egentligen för mjuka (och därmed instabila) för mina fötter. Reebok har i perioder fungerat bra för mig och just nu har jag ett par Asics, som egentligen inte är 100%-iga för mig pga att jag inte får i mina gjutna inlägg i dem (de är för uppbyggda i hålfoten, så inläggen ger fel stöd, så jag får ont istället).

Det är helt enkelt så att du måste ge dit ut i skobutikerna och prova vad som passar just dig och dina fötter. För fötter är väldigt olika!
Kanske kan du också behöva en inläggssula som ger hålfoten bättre stöd - det finns "standardsulor" också, om du inte har råd med gjutna efter dina fötter. Man måste prova sig fram.
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Oj, så du får skoskav av att gå i ett par skor men inte av att springa i dom?
Tycker det låter jättekonstigt!

Jepp, på insidan strax ovanför hälarna på båda sidor.
Har bara gått i dessa skorna en längre sträcka två gånger och båda gångerna har det blivit så här. Så jag håller mig till att springa med dem! :)
 
Sv: Sneakers för promenad och jogg?

Aha. Jag har bara sett att dom är väldigt popis å alla verkar helt kära.
Men det kanske bara är utseendemässigt?
Trodde verkligen dom va bra..

Men att promenera i kanske dom funkar bra?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp