Snö sulor redan??

Då kan jag berätta för dig att polar kommer ut med något nytt till i vinter.Några lösa ringar som man ska kunna sätta dit igen.Blir ju dyrt om man måste köpa nya sulor bara för man tappar ringarna. :banana: :rofl:
 
Nog tycker jag du ska vänta tills nästa skoning med sulorna.Ta ett intervall på 6 veckor så kommer du att sko i början/mitten på november och det brukar vara i början av november som den första snön faller som sedan ligger kvar. Det är främst vid kramsnö du får problem med brodden, smörj lite olja i suöan före du far ut så ska det inte vara några problem.
 
som sagt min häst kan inte skos med kortare än 8 veckors intervall..
 
Är själv i samma läge - måste sko nu och sommarskorna är utnötta. Framkappan håller på att falla av! Tyvärr måste jag bita i sura äpplet: nya sommarskor (iaf fram) och verkning nu + ny verkning och nya (vinter)skor, brodd och sulor om någon månad...

Så är livet! Norrland :bump:

Är det inte värre i Norrland.... :), då skulle du se livet här hos oss i skåne. Här rider vi så det ryker, vi behöver nya skor runt om på våra hästar vid varje skoning. Men vad är det för skillnad på dina sommar/vinterskor? Du kan väl sko med broddhål direkt nu i så fall. Vi rider med broddhål året om fast vi bor i syden.
 
oj! :eek: har dina sommarskor hållt så länge??
Min pålles skor är utslitna på 5 veckor då är det bara att sko om och byta rubbet varje gång :crazy: Hur lyckas du med detta??
 
Min pålles sommarskor håller oxå nästan en sommar. Körde slut på ett par vinterskor tills i början av juli.
Ska själv sko om om ca5-7 veckor, perfekt att byta till vintersulor :)
Har i år införskaffat mig guldskor, ska bli intressant hur länge dom håller. Sulor är ett måste (dom med luftkanal) annars blir vi som bambi på styltor här i jämtland :D
 
precis! snösilor är en enormt billig liv/skade försäkring sett många skräck expmpel på hästar som går utan och sträcker sig eller på annant sätt skadar sig räjält!
 
määh, va avis jag blir. :p Kan inte begripa hur detta går till :confused: ...aja... :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 947
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 810
Hästvård För en vecka sedan var hovslagaren här och då kom han med lite olika förslag på alternativ till de traditionella snösulorna. Jag hade...
Svar
7
· Visningar
2 272
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp