Snösulors inverkan på hovarna?

seaflower

Trådstartare
Är det någon som har några uppgifter om hur snösulorna inverkar på hovkvaliteten, och hur bra det egentligen är för hovarna med snösulor? Enligt en källa som jag har hört avråder veterinärer från snösulor, men jag har inte hittat/fått några närmare uppgifter? Vill gärna höra så många åsikter som möjligt, eftersom många här verkar använda snösulor, och jag själv funderar på det.
 
Skorna ramlar av lättare. Bor du som jag, i södra Sverige, tror jag inte det är någon fara. Däremot om man har heltäckande sula hela året kan man få problem med svamp (white line descease) som förstör hovarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: super
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
477
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Zpunk
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp