snyggare stall/ridjacka

LLaika

Trådstartare
Skulle behöva lite tips på en snyggare stall/ridjacka, antingen en riktigt snygg bombermodell eller en figursydd, kort. Kraven är väl att den är hyfsat varm (ska användas som höst- och vårjacka), finns i marinblått och kostar under tusenlappen (gärna ännu mindre :angel: ) Vill helst inte behöva beställa över internet, men det brukar ju finnas någon affärer någonstans här i Stockholm som kan ta hem.

Sv: snyggare stall/ridjacka

Det undrar jag med!! Men jag behöver både jacka, säk.väst och ny hjälm! :bump: Butikerna här i sthlm är hemskt dyra om man vill ha nåt FINT som man gillar.....vet nån om nån bra internetbutik?? Då kan man prova ut i affären och sen beställa samma på nätet från en billigare butik?:)

Lite synd att du hade en gräns på 1000... Jag har en Kingslandjacka som stämmer in bra på din beskrivning men den var lite dyrare...

Edit: Hittade nu en liknande Kingslandjacka! 1198 kr på Horze, kanske nåt att kika på? http://horze.com/?cPath=42_97&n=HL

jag köpte just en musto :love:
kostar 1495, men jag hittade min på blocket för 450kr, hehe, som ny = värsta kapet!

finns i blå med gult elelr rött foder tror jag... den med gult var riktigt ball!!

min är beige, inte så praktiskt i stallet, men SNYGG!

just ja, finns i butiken på kungsgatan tror jag... på hemsidan kan man se återförsäljarna!

Jag vet inte, är inte så förtjust i just de modellen. Dessutom finns den inte i min storlek :(

Messy: Ja Musto är snygga iofs, men jag är inte så sugen på att köpa från blocket och med tanke på hur pass lite jag kommer använda den vill jag inte lägga ut 1,5 tusen.

Har du någon bild? Hittade den på Hippomarket mendär ser man ju ingenting :p

Jag gillar Kingslands jackor, de i bombermodell. Den "nya" modellen kostar ca 1200 kr (den det står Kingsland på över hela ärmen). Jag köpte oxå vad jag ANTAR är den gamla modellen, den är liknande men det är bara ett litet Kingslandmärke på ärmen istället. Köpt på Börjes för 600 kr, kanske finns andra affärer som oxå har den kvar.

Vill du ha en billigare jacka så tycker jag att Börjes har en bra jacka för en billig peng. Det är Kingstonjackan, tror den heter Short nånting. Finns i några olika färger, det är fleecefoder i den.

JW-jackan finns oxå med fleecefoder, oxå den är jättebra men den kostar nog bortåt 1500 kr.

Jag har en Mountain Horse Lawrence. den är jätteskön o snygg, m fleecefoder o vattenavvisande yttertyg. finns i svart, röd, o ljblå. men jag har en mörkblå.(o jag har sett mörkblå i affären också) tror dom kostar runt 1000. har inte koll, då jag har fick min gratis.
6355188.jpg

http://www.mountainhorse.se/collection-fall2006/extremeline/lawrence.png

sen har jag även en John Whitaker Snug Blossom eller vad dom heter. typ likadan. men den är så jobbig resår på, åker bara upp på ryggen.

o så har jag en Kingsland. en röd Ladies Jacket. supersnygg o skön.

Horseware! Jag har en fleecefodrad som kostade ca 600 kr. Kommer inte ihåg vad modellen heter men ska se om jag har en bild någonstans.

Den var snygg, men om den inte är fodrad måste den vara jättekall? :(

Någon börjesjacka vill jag inte ha, de ser så plastiga och billiga ut :crazy:

Den var också snygg, ska kolla om jag hitatr den någonstans.

ibm: Är det den här du har:
HWCBHC02_ptn.jpg

?? Vet att Sundby har den som klubbjacka och den är ju jättesnygg, att jag inte tänkte på det. Hur är den i strl?

Kyra K har en brun jacka med guld/beige-färgat foder som är :love:
Figursydd, luva, vindtålig och vattenavvisande. Vill ha :angel:
Men jag är supernöjd med mina jackor, en JW smug o en Jacson smug, snygga, bra kvalité o.s.v. Dessutom var Jacson-jackan på rea, 100kr :D
Dock var det i skåne, men iallafall, den lär inte vara jättedyr.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 918
Senast: Pudlan
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 740
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka