Snyggaste ridhjälmen?

Jag älskar min Uvex-hjälm! Den är kanske inte den snyggaste hjälmen på marknaden men den är lätt, väl ventilerad, tål alla väder och har bra passform på mitt huvud. Bra pris dessutom. Min har några år på nacken så det är inte med Mips, det får bli vid ett ev nyköp i framtiden.
 
Jag har Uvex hemma och Kask på tävling.
Har tidigare haft samshield i många år men ramlade av och hjälmen skyddade så dåligt. Köpte då en back on track med mips som var rent ut sagt vedervärdig som jag bytte ut mot Uvex hjälmen. Charles owen gillar jag inte alls, känns lite som den gamla tidens jofa hjälmar 🙈
Kep är också helt okej men inte så snygga utseendemässigt tycker jag.
 
Jag har konverterat från CO till OneK. Har inte mips vilket jag verkligen borde pga de skador jag redan fått efter avåkning. Men å andra sidan, åker jag av nu är jag antagligen rätt rökt iaf🙄.
IMG_20210222_203638_593.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: MimmiNO
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 363
Senast: cherie
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 413
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp