Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen det verkar vara begränsat just till den typen av modell. Jag gillar lite större modeller.Är det begränsat? Då hade jag tur, jag ville ha ett par wayfarer med styrka och det var inga problem.
Ja, jag kom på när jag hade postat att det nog var de stora modellerna det kunde bli svårt med slipningen på.Jamen det verkar vara begränsat just till den typen av modell. Jag gillar lite större modeller.
...fast jag kanske är omodernJamen det verkar vara begränsat just till den typen av modell. Jag gillar lite större modeller.
Jag tror att det är det du INTE är...fast jag kanske är omodern![]()
Det finns stora fina bågar....fast jag kanske är omodern![]()
...men går de stora fina att slipa?Det finns stora fina bågar.
Allt hänger ihop med vilka varumärken just din optiker säljer.
Jag hade inte för mig det, men när du säger det låter det logiskt för mig. Åtminstone om man vill ha progressiva som jag har, vet inte om det går att slipa i de oceaner av glas som en del stora har....men går de stora fina att slipa?
Har, liksom @mandalaki, för mig att det ofta är där problemen ligger.
Vanliga glasögon finns ju i stora varianter?...men går de stora fina att slipa?
Har, liksom @mandalaki, för mig att det ofta är där problemen ligger.
Ska till optiker på torsdag, men ville fråga lite här först.Om stora går att slipa eller inte beror väl på hur stort synfel du har (och vilket)? Har en kollega som har rätt sort synfel och hon sa att hon inte kan ha för stora glas för då kommer de bli alldeles för tjocka i den styrkan hon behöver.
Gå till en optiker och fråga. Min optiker har många olika modeller att välja bland. Jag valde ett par stora men har rätt litet synfel.