Socker = svullna ben?

S

sanwan

Min häst har fått en hel del äpplen på sistone och hennes mage har klarat det utmärkt. Däremot har hon svullnat upp i benen och någonstans har jag hört att för mycket socker kan ge just den effekten. Stämmer det att för mycket socker kan ge svullna ben? (annars är det underlaget som gjort det, det är inget större bekymmer egentligen men alltid intressant att fundera över...)
 
jag vet inte hur det funkar för hästar, men om jag äter mkt socker så blir jag "stabbig" i benen och känner mig stelare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vitsippan
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 373
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp