Söt katthistoria =)

Alexandra_W

Trådstartare
Måste bara få berätta.

Har ju ett stycke 4 månaders kattunge. Söt som socker, kelig som få och full i bus. Heter Tekla Terrorist. Terrorist las dit på förekommen anledning..

Har två (de sista överlevarna sedan det mystiska viruset) kaniner med. Har uteburar på gräsmattan. Är en liten "öppning" högst upp så det ska vara lätt att stoppa in mat etc. Själva buren är en meter hög ungefär så ingen risk kaninerna hoppar ut.

När jag skulle ge dem gräs och vatten idag tyckte jag att "Ska det vara såhär många kaniner" tills jag såg att den ena "kaninen" var randig, hade svans och jamade.

Inne hos kaninhonan skuttade nämligen glatt Tekla omkring. Kaninen verkade inte misstycka och tyckte det var alla tiders att ha fått en "kompis" och hoppade glatt efter katten och nosade.

Jag lyckades dock fiska upp Tekla när hon började jabba åt kaninen, men kanske skulle jag lämnat henne kvar, en arg kanin skulle kanske ta ner henne på jorden lite.

och naturligtvis var det inga batterier i kameran =/
 
:rofl: :rofl:
nej vad roligt!! :D
Kanske tur du tog upp katten, kaninen hade kanske jabbat tebax ;) :angel:
 
Jo, det jag var rädd för. Inte så orolig att KATTEN skulle skada kaninen, men tvärtom. En ARG kanin är inte roligt. Iofs kanske det är preciiis vad Tekla skulle ha behövt.

Min fd stallkatt, Jägarnas Jägare, brydde sig inte heller om kaninerna. En avelshona brukade smita stup i kvarten, och katten brydde sig inte ett skvatt om att hons kuttade runt (det gjorde däremot hundarna och femtioelfte ggn hon rymde blev den sista, hundarna gjorde slut på henne)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp