Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Måste haft ett väldigt flyt när jag varit gravid. Mått illa iofs men när det gick över så höll jag igång nästan som vanligt. Gick inte upp mer än max 10 kg heller. Inga bristningar på magen heller.
Kommer ihåg när barn nr 2 föddes. Jag jobbade jag åtta timmar i affär (stod och gick hela dagen), hade syjunta på kvällen, satte igång en maskintvätt, var ute med hunden, gick och la mig efter elva. Vaknade 00.40 och grabben föddes 01.40!! Den grabben har alltid haft bråttom sen.;)

Jag avskyr att höra sådant!!!:devil::devil: Du evilwomen! Du ger oss andra dåligt rykte. Tack vare sådana som dig som gubbarna inte kan förstå varför vi knotar och har oss:devil:...;);):D
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag avskyr att höra sådant!!!:devil::devil: Du evilwomen! Du ger oss andra dåligt rykte. Tack vare sådana som dig som gubbarna inte kan förstå varför vi knotar och har oss:devil:...;);):D

HI, HI!!!
Fast jag knotade sen över min vattenbassäng till mage. Trodde jag lätt kunde glida i min jeans veckan efter jag kommit hem. Tyckte ju att jag var sååååå smal när ungen var ute. Fattades ett antal centimeter mellan knapphål och knapp.:cool:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Om vi som redan är mammor skulle berätta hur det verkligen är att vara gravid skulle mänskligheten dö ut. Snabbt. :angel:

Jag gick upp runt 25 kg med båda barnen. Bristningar, foglossningar och illamående fick man ta som det kom. Båda ungarna aspirerade till att bli elitgymnaster, det inre organ som inte blev påsparkat eller ihopklämt finns inte.

7 månader in i den första graviditeten fick jag utstå den grymmaste förnedringen någonsin. Värkarbetet satte igång pga av ett gallstensanfall. Fick ringa efter ambulans. Bodde på 5:e våningen. Båren fick inte plats i hissen. Ambulanskillarna tvingades bära mig sittandes på en köksstol ned till ambulansen.

Så kom inte med tindrande ögon och rosa mammaklänningar i chiffon runt mig, det kan bli farligt! :devil: :devil: :devil:

:rofl:


Tack för att du påminner mig om varför ett barn är bra nog... Jag som precis hade börjat känna lite bebissug igen...4 år senare:o

Men vem vill inte gå upp 30kg+ och få bristningar över hela kroppen, hängande D kupor och vara allmänt fet, ful och vidrig...:D
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

men vidriga människa;) (skoj;))... cm mellan knappen och hålet.... jag fick inte på mig några jeans förrän efter 3 månader och då var det fortarande 1 DM mellan knappen och hålet :eek:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Japp,så där kände jag mig också...
1a barnet fick jag i december(85),viktökning 33 kilo..26 minusgrader..
Hur f*n skulle man få på sig skorna,gick ju inte att gå i tofflor..Och på det åderbråck och blodproppar...

2a barnet i augusti(87),viktökning 34 kilo,30 plusgrader..Man blev svett bara av att se solf*n,brösten hängde ner på magen,och det var eksemvarning i alla veck...Och på det åderbråck och blodproppar..

3e barnet i mars(90),viktökning,33kilo,lagom varmt,men..3e våningen,2 hundar och 2 små barn...Och på det åderbråck och blodproppar..
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

*KL*

Okej efter att ha läst det här så kan jag ärligt säga att jag inte tänker klaga på mina bristningar alls.Eftersom jag har mått suveränt bra under alla mina fyra graviditeter.Inget illamående,ingen foglossning,inga krämpor alls faktiskt,någonstans.Snygga mammakläder har väl iofs aldrig tilltalat mig så det har jag nog aldrig haft några men glittrat har jag nog gjort.

Jag cyklade till barnmorskan första graviditeten när jag gått 12 dagar över tiden.Sovit som en stock har jag också gjort hela tiden.Dock så har jag gått över tiden med samtliga som minst 8 dagar igångsatt med två,men det är det faktiskt värt mot att slippa alla krämpor som en del av er fått stått ut med.
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag som tills nyss satt och längtade efter att man kommit längre in i graviditeten så man slapp detta illamående! Just nu känns det inte som det gör så mkt att man måste ha skottkärran ståendes mitt i stallgången hela tiden man är i stallet så man skulle ha nånstans o spy ifallatt eller att man är mer trött när man vaknar efter att ha sovit 10 timmar för att man drömmer så intensivt att man gjort så jävla mycket under en natt att det är mer än man gör på en hel vecka annars. Men just nu känns det som saker man kan överleva!
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Det är nog för att man ska bli förberedd på livet med bebis i huset :rofl:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Andra graviditeten är fan så mycket värre än första!!:mad:

Förra gången höll jag igång som tusan in i det sista. Hade nyss köpt gården o renoverade för fullt. Kände mig aldrig klumpig o kunde röra mig obehindrat.
Denna gång började det med ett jävulskt illamående, fortsatte med utslag o en klåda jag inte önskar min värsta fiende, den höll i sig tre månader. Min annars torra hy är numera torrare än Sahara.
Sen två månader tillbaka är jag konstant täppt i näsan o har halsbränna som jag vaknar av på nätterna. Som grädden på moset har jag fått skitont i ena höften så jag kan knappt röra mig. GAAAAHHHH!!!! Jag hatar att vara gravid!!! Är i v 34 (tror jag, orkar inte ens hålla räkningen) o längtar så efter att detta ska vara över. Väntar bara på att få bristningar också. Klarade mig förra gången o håller tummarna för att jag ska göra det den här gången också.

O gud vad skönt det är att få beklaga sig....;)
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Vad hände med storken?:angel:

hehe..
Jag var uppe på KK med en patient för en vecka sen. När barnmorskan hade fått rapporten nicka hon mot min mage och sa
"Jaha.. och när kommer du hit då?"
JAg ser ut som ett frågetecken och svarar helt allvarligt
"men.. jag kommer inte hit...Mitt barn kommer ju med storken..."

Jag funderar om man kan ringa och säga att man har det lite kärvt just där i början av juli, men sambon kan säkert komma... :idea:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag funderar om man kan ringa och säga att man har det lite kärvt just där i början av juli, men sambon kan säkert komma... :idea:

Ja! Vilken bra idé! Om jag har trilskats och burit på det i 9 månader borde ju han iaf kunna fixa förlossningen? Någon rättvisa ska det ju va, vad hände med jämställdhet?
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Precis..
Faktiskt måste jag erkänna att han inte går igenom min graviditet helt smärtfritt.. Jag börjar helt plötsligt gråta för SMÅSAKER och han får så sjuuuukt dåligt samvete, fast det absolut inte är hans fel.. Jag ska ha mat i tid och otid, orkar inte sitta kvar vid matbordet när jag har ätit och måste ofta sova middag, så han får göra mycket hushållssysslor själv.
Meeeen.. trots detta är det långt från jämställt! så föda barnet är det minsta han kan göra !!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp