Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

M

Mindra

Allt var planerat. Jag skulle gå med min SÖTA mage i snygga mammakläder och se sådär härligt blivande mamma glitter i ögonen snygg ut. Jag och de andra stureplans mammorna skulle sitta på tures och dricka lingondricka medan alla andra dödliga ogravida skulle stressa runt oss till sina jobb. Vi skulle skaka på huvudet åt att de inte insett det viktiga i livet.

Nu... Min söta mage är ersatt med globen, mina leder värker och mina knän bär knappt. Jag får sova på nedra planet med hundarna. Mina dagar går ut på att gå korta korta promenader med sjövilda hundar. Jobbar lite hemifrån och vilar resten. Mina snygga mammakläder är ersatta av tält och sopsäckar i varierande färger och glittret i mina ögon beror inte på ngt annat än att jag inte sovit en hel natt på några veckor och därmed är blank och lite rödspräcklig i ögonen.

DET HÄR ÄR INTE ALLS SOM JAG PLANERADE!!!
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

:rofl:
Välkommen till verkligheten. Känner igen mig så väl...:D
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

:rofl:
Jag har samma planer för sommaren då jag planerar ha en lagom liten snygg kula, vi får väl se hur det blir med den saken...:angel:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

:rofl:
Jag har samma planer för sommaren då jag planerar ha en lagom liten snygg kula, vi får väl se hur det blir med den saken...:angel:

Planera inte för mkt och sudda bort glittret, snygga kläder och aktiviteter :mad:

(Kanske ska tilägga att jag sovit väldigt dåligt, har en terror leonberger som tycker att matte tjockis ska bli roligare och en staff som tycker att springa milen vore kul och två knän som skriker av smärta bara man ska gå på toa så de här är inte min FAVORIT DAG)
:rofl::rofl:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

:rofl:
Välkommen till verkligheten. Känner igen mig så väl...:D

Verkligheten är grym, det enda som håller mig uppe är att jag inte fått några bristningar att prata om än. *peppar peppar*
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

*ha ha ha*

Jag har redan förträngt det värsta. Som att jag sov uppallad på täcken och kuddar när mina lungor var helt ihoptryckta där någon vecka innan han föddes :) Jag låg och tänkte på det idag innan jag steg upp.

Nu två månader efter att han är född så kan jag ÄNTLIGEN börja sova på mage utan att tuttarna gör allt för ont. Det var det jag sett fram emot mest efter förlossningen...
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

*ha ha ha*

Jag har redan förträngt det värsta. Som att jag sov uppallad på täcken och kuddar när mina lungor var helt ihoptryckta där någon vecka innan han föddes :) Jag låg och tänkte på det idag innan jag steg upp.

Nu två månader efter att han är född så kan jag ÄNTLIGEN börja sova på mage utan att tuttarna gör allt för ont. Det var det jag sett fram emot mest efter förlossningen...

Nu förstår jag inte? Sova på mage? Hur gör man? *minns inte*

Här sovs det i framstupa sidoläge alt halvsittandes. Har hunnit se många filmer på nätterna, dock utan ljud eftersom sambon vaknar på andra planet annars (etage lägenhet med loft där han sover själv är jag som sagt förpassad till att hänga med hundarna på det nedre planet nära kök, toalett och utan trappa).

/Bitter Mindra
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Ja eftersom att man måste upp och kissa otaliga gånger som gravid :angel: Jag har vaknat EN gång i natt när han ville äta en sväng *hi hi*
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag kan glädja (?) dig med att det kan bli så att nästa graviditet blir bättre, själv mår jag mkt bättre denna gången än förra då jag kunde gå max 500 m i lustempo. Magen är dock stor, är i v 29 och tycker att de flesta mammatröjor i alla fall från H&M börjar kännas lite för korta.
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Lyckost! Jag är nu gravid med barn nr 2 och jag tycker denna graviditeten är värre.... jag mår mkt mera illa och har tom ont över äggstockarna och trots att jag bara är i ca v 7-9 så har jag redan fått skippa det här med att sova på magen. Sova förresten? Vad är det? Hur ska det sen bli när man blir stor som ett större hus?
Jag hoppas att jag slipper bristningar denna graviditeten också.
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Verkligheten är grym, det enda som håller mig uppe är att jag inte fått några bristningar att prata om än. *peppar peppar*

Det fick jag aldrig på barn 1 och jag säger som du nu *peppar peppar*...
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag kan glädja (?) dig med att det kan bli så att nästa graviditet blir bättre, själv mår jag mkt bättre denna gången än förra då jag kunde gå max 500 m i lustempo. Magen är dock stor, är i v 29 och tycker att de flesta mammatröjor i alla fall från H&M börjar kännas lite för korta.

För mig var det precis tvärtom, mådde jättebra när jag väntade första barnet, höll igång precis som vanligt och upplevde aldrig att magen var ivägen. Släpade med mig hunden ut på långpromenader, fast hon nog hellre hade legat kvar i soffan. :D.
Den här gången däremot har varit MKT jobbigare, foglossningar tidigt (hade inga alls med barn nr 1), magen är ivägen precis hela tiden, kan inte sova ordentligt pga fogarna, kan inte sitta normalt eftersom jag inte kan andas då, kan inte ligga ner längre stunder eftersom ryggen strejkar isf... *suck* Skönt att jag har BF på måndag, hoppas den här bebisen är bra på att passa tider så jag slipper gå över igen...
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

KL

Håller med några andra. Andra graviditeten är värst... Är i vecka 36 nu och jag vill ha det överstökat. Jag har många gånger funderat på om det skulle fungera tt dra ut ungen med tång.
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Haha. Det blir mycket roligare när de kommit ut. Se detta som de sista månaderna i lugn och ro. Försök sova så mycket du kan, för man kan inte sova när en liten palt vaknar klockan sex på morgonen med värsta flinet. :love:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Jag fick höra det där med sömnen under hela graviditeten. Jag gick på kryckor med foglossning från OKTOBER till 2 april när Elina föddes. Kunde inte sitta, inte stå, inte ligga ... fy faaaan!! Sova var inte ens att tala om ... och så fick man kommentaren att det blir ÄNNU värre när bebisen är född ... Men nu när hon är här, och sover iallafall 3-4 timmar i sträck, så kan ju jag också sova då !! Himmelriket att sova flera timmar utan att vakna och ha ont i fogarna :love:

Så jag var inte heller lycklig glittrande gravid, och nu är jag halvfet, lycklig nybliven mamma i mjukisbyxor och historiens värsta frisyr. Måste bli sådär glittrande NÅN gång, men det får vänta till nästa vecka :D
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Om vi som redan är mammor skulle berätta hur det verkligen är att vara gravid skulle mänskligheten dö ut. Snabbt. :angel:

Jag gick upp runt 25 kg med båda barnen. Bristningar, foglossningar och illamående fick man ta som det kom. Båda ungarna aspirerade till att bli elitgymnaster, det inre organ som inte blev påsparkat eller ihopklämt finns inte.

7 månader in i den första graviditeten fick jag utstå den grymmaste förnedringen någonsin. Värkarbetet satte igång pga av ett gallstensanfall. Fick ringa efter ambulans. Bodde på 5:e våningen. Båren fick inte plats i hissen. Ambulanskillarna tvingades bära mig sittandes på en köksstol ned till ambulansen.

Så kom inte med tindrande ögon och rosa mammaklänningar i chiffon runt mig, det kan bli farligt! :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Oh vad jag känner igen mig! Jag hade tänkt mig en söt liten kula, men jag blir bara mer och mer cylinderformad!
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

7 månader in i den första graviditeten fick jag utstå den grymmaste förnedringen någonsin. Värkarbetet satte igång pga av ett gallstensanfall. Fick ringa efter ambulans. Bodde på 5:e våningen. Båren fick inte plats i hissen. Ambulanskillarna tvingades bära mig sittandes på en köksstol ned till ambulansen.


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

Måste haft ett väldigt flyt när jag varit gravid. Mått illa iofs men när det gick över så höll jag igång nästan som vanligt. Gick inte upp mer än max 10 kg heller. Inga bristningar på magen heller.
Kommer ihåg när barn nr 2 föddes. Jag jobbade jag åtta timmar i affär (stod och gick hela dagen), hade syjunta på kvällen, satte igång en maskintvätt, var ute med hunden, gick och la mig efter elva. Vaknade 00.40 och grabben föddes 01.40!! Den grabben har alltid haft bråttom sen.;)
 
Sv: Söt mage, snygga kläder, vad gick det snett?

kl

:rofl:
Jag förstår hur det känns.
Jag kände mig inte heller sådär "sprudlande och glittrig" som man läste om att man skulle bli.

När dom sen på BB frågade om jag ville ha ngt smärtstillande efter förlossningen så sa jag: "Smärtstillande? Det här är första gången på flera månader som jag inte är i behov av ngt smärtstillande!"

Fler barn - gärna.
Fler graviditeter - helst inte.
(Kan man beställa barn på postorder?)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp