soft supreme dressyr

Katur

Trådstartare
Hej!

Vilka hästar ligger den här sadeln bra på? Har en Islandshäst med lång, rak och smal rygg. Vad tror ni? Kommer ni på någon annan bomlös som inte kostar alltför mycket.

MVH Maria

Sv: soft supreme dressyr

Den passar bäst på hästar med raka ryggar, som sadeln ligger stilla på satt tyngpunkten hamnar i mitten. Jag hade en på min häst med kort, bred och svängd rygg, men det fungerade inte alls efter ett tag. Så testa vettja, men var VÄLDIGT noga med att kolla så att tryckfördelningen är jämn.

Sv: soft supreme dressyr

Har haft tölten och hästen gillade den men tyvärr funkade den inte för mig. Var väldigt bred och för stor för mig för åkte bara omkring om hästen gjorde det minsta (stoet var då under igångsättning så var en hel del bus).

Det är min häst som är den överbyggda hästen på SS hemsida om tölten.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 627
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
333
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31