Sökerhetsvästar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 865
S

Stopek

Har börjat hoppa lite mer än funderar på om det inte är läge att skaffa en en väst. Provade igår i butiken och insåg att det var som att ha på sig en flytväst, usch och fy.

Så nu vill jag höra tips om vilka västar som är de som minst märks. Vill inte lägga ner en förmögenhet på en väst heller, fast kanske om den inte märks alls.

Hälsning Maja

Sv: Sökerhetsvästar

tycker att det är en vanesak att ha på sig säkerhetsväst!

var väldigt stort o "onödigt" ibörjan...men nu märker ja den knappt! :bump:

vet inte vart min är köpt,men den är kanske lite lättare än vanligt,var ganska dyr... :crazy: :devil:

jag hade samma problem med väst, har alltid känt mej instängd i dom jag har haft, och då blir det så att man inte använder dom, men nu har jag skaffat mej en från www.ingdams.com en sån ride lite, och jag är super nöjd. den är ganska tunn och väger ingenting, har blixtlås. lika bra att du kikar in på länken och klickar dej vidare till västarna sen, och bestämmer själv.

den är super skön att ha på distans tävlingar oxå stopek, man känner typ inte ens av den.

Senast ändrad:

det är en vanefråga, numera känner jag inte min väst alls när jag rider, men om jag någon gång rider utan den (vilket inte är ofta) så känner jag mig väldigt naken.

Som alla andra säger så är det en vanefråga, det känns stort och klumpigt de första ridpassen, men det går (oftast :crazy: ) över...
Själv tycker jag att Zippa västarna är klart bekvämast av alla västar! "Ryggplattan" är hel och formar sej snabbt och du har många "inspänningsmöjlighter" ( :rofl: ) framtill så den kan alltid sitta bra.

Just nu har jag en Rodney Powell (Kjällquists märke) som är något liknande, men "ryggplattan" är delad i 3 delar för att följa kroppen bättre. Bägge västarna ligger på 1800-2000 kr... :o
Men det är ju en bra livförsäkring! :p

Det är klokt av dig att skaffa säkerhetsväst. Men du ska veta att alla säkerhetsvästar inte käns som flytvästar, jag har en som är toppenbra. Men det handlar också om att den ska forma sig efter dig, därför kan det ta ett tag innan den känns bekväm.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Rumpnissen
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 916
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025